• سه شنبه ١٣ اسفند ١٣٩٨-١٢:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٩٧
علی اعطا خبر داد

موافقت اعضای شورای شهر با فروش ٩ فقره از املاک پیشنهادی شهرداری تهران

علی اعطا با اشاره به مخالفت اعضای شورا با واگذاری و فروش ملک موسوم به ولی عصر واقع بر روی تونل رسالت و ساختمان روزنامه اطلاعات گفت: اعضای شورای شهر با فروش و واگذاری 9 فقره ملک پیشنهادی شهرداری تهران موافقت کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه دو فوریتی که از سوی شهردار تهران در خصوص کسب اجازه از شورا برای فروش ۱۱ ملک مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جلسه امروز شورا لایحه دو فوریتی از سوی شهردار تهران برای اخذ مجوز واگذاری و فروش یازده فقره از املاک واصل شد که بلافاصله در صحن شورا مطرح و دو فوریت آن با رأی اکثریت اعضا حاضر در جلسه به تصویب رسید.

به گفته وی، شهرداری تهران در قالب مصوبه بودجه سال 98 و متمم آن مکلف شده بود از محل فروش و واگذاری اموال غیرمنقول خود مبلغ 15400 میلیارد ریال منابع مالی مورد نیاز را تأمین کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: براساس مصوبات پیشین، شهرداری باید برای معاملات بیش از 450 میلیارد ریالی با بخش خصوصی و 850  میلیارد ریالی با بخش دولتی، پیشنهادهای خود را برای تصویب به شورا ارسال می کرد که با توجه به مدت زمان اندک باقی مانده تا پایان سال و محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده، شهرداری 11 فقره از املاک خود را برای اخذ مجوز واگذاری و فروش به شورا معرفی کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا ضمن مخالفت با واگذاری و فروش ملک موسوم به ولی عصر، واقع بر روی تونل رسالت که لازم بود برای اجرای طرح پل طبیعت و در تملک شهرداری تهران باقی بماند و همچنین مخالفت با واگذاری و فروش ساختمان روزنامه اطلاعات واقع در روبروی ایستگاه مترو خیام، با 9 فقره ملک پیشنهادی شهرداری تهران برای واگذاری و فروش موافقت کرد.

گفتنی است مجتمع ایستگاهی مولوی، شهروند بوستان، چاپخانه همشهری، پارکینگ ایرانشهر و ملک موسوم به عمارت اقدسیه از جمله املاکی است که اعضای شورا مجوز واگذاری و فروش آن را به منظور تأمین منابع مورد نیاز به شهرداری صادر کردند.

13-203

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: