• سه شنبه ١٣ اسفند ١٣٩٨-١٢:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٩٦
احمد مسجدجامعی اظهار داشت

چوب حراج به دارای‌هایمان نزنیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با فروش دو ملک ارزشی و تاریخی در تهران گفت: چوب حراج به دارای‌هایمان نزنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،  احمد مسجدجامعی در جریان بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری تهران برای فروش 11 ملک در اختیار، از جمله فروش ساختمان روزنامه اطلاعات گفت: روزنامه اطلاعات قدیمی ترین روزنامه ایران است که از آغاز کارش تا الان نزدیک به 100سال می گذرد ، و به طور پیوسته منتشر شده و در این ساختمان شکل گرفته است. قبلاً و در دوره مدیریت من در ارشاد، برای این ساختمان طرحی بود که با شهردار وقت به توافقاتی هم رسیده بودیم.

وی موقعیت ساختمان روزنامه اطلاعات را مورد اشاره قرار داد و گفت: موقعیت این ساختمان بسیار ویژه است. جایگاه خبری آن از یک طرف به مجلس نزدیک است، و از طرف دیگر به ریاست جمهوری، دستگاه‌های اجرایی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حوزه قضا. علاوه‌بر آن بازار و مرکز تجاری هم کنار آن قرار دارد. در واقع این ساختمان در مرکز فعالیت‌های سیاسی تجاری و فرهنگی است.

مسجدجامعی افزود: این جا دو موضوع طرح می‌شود، یکی مسئله موزه مطبوعات و دیگری مسئله موزه چاپ است که در حال حاضر در بخشی از ساختمان کتابخانه ملی در خیابان سی‌تیر مستقر است. علاوه‌براین، اینجا می‌تواند محلی برای دفاتر همه خبرگزاری ها و مطبوعات، چه داخلی و چه خارجی و نیز محل کنفرانس ها و اجلاس ها و مصاحبه ها ی مطبوعاتی باشد.

مسجدجامعی در ادامه اظهار داشت:‌در دوره مسئولیتم در وزارت ارشاد، این طرح مورد پذیرش هم قرار گرفت و چنین ساختار و کاربری برایش تعریف شد که دلایل آن هم یکی به قدمت این ساختمان بازمی‌گشت و دیگری هم به موقعیت مکانی آن، و ضرورت ساماندهی ساختار مطبوعات و رسانه های کشور در قلب پایتخت مربوط می‌شد. البته نباید فراموش کرد که بنیاد مستضعفان هم موزه مطبوعات دارد، و به نظر من این ساختمان با این جایگاه و موقعیت بسیار مغتنم است.

 عضو شورای شهر تهران در توضیح خود به فضای قدیمی ساختمان روزنامه اطلاعات اشاره کرد و گفت: در طرح شهر تهران، این ساختمان جزء فضای قدیمی شهر است. پیرامون آن از جمله اطراف بازار و ناصرخسرو همه سنگفرش شده و باید دقت کرد که قرار است خیابان خیام هم پیاده‌راه داشته باشد و تا پارک شهر ادامه پیدا کند. یعنی پیاده‌راه از یکسو به بازار وصل شود و از طرف دیگر تا سی‌تیر و موزه باستان ادامه پیدا کند و سمت پارک‌شهر پیشروی کند.

مسجدجامعی افزود: حفظ این جایگاه و ساختار برای موقعیت شهر تهران و شهرداری تهران به عنوان نهادی که دغدغه پایتخت را دارد ،امری مسلم است. پیشینیان هم این را پذیرفته اند و مناسب است که نسبت به آن توجه ویژه ای شود.

ادبیاتی که قابل جمع نیست

عضو شورای شهر در ادامه جلسه در خصوص بحث در باره بودجه شهرداری گفت: ما همین یک ماه پیش گفتیم بودجه 98 کاملاً محقق شده و بعد آمدیم 5300 میلیارد تومان به آن اضافه کردیم. باید پرسید این چه موضوعی است که یک وقت می گوییم، مثلاً بودجه محقق شده و علاوه بر آن 30 درصد اضافه می کنیم، و هیچ مشکلی هم نداریم و بعد می گوییم، دستمان در پوست گردو است. من نمی دانم این ادبیات چگونه قابل جمع است.

چوب حراج به دارای‌هایمان نزنیم

مسجدجامعی در خصوص واگذاری یکی از چاپخانه‌های همشهری گفت: یکی از این چاپخانه‌ها ، از مدرن ترین چاپخانه های ایران و خاورمیانه است ، و علاوه بر روزنامه همشهری، تعداد زیادی شاید حدود 20 روزنامه دیگر در اینجا چاپ می شود. در شرایط فعلی کسانی که بازار چاپ را می شناسند و چاپخانه ها را می شناسند، می دانند که چاپخانه ای به این شکل، امکان فروش و عرضه ا ش وجود ندارد، مگر با زیان فراوان. نباید چوب حراج به این ها زده شود.

وی با اشاره به گفته مسئولان همشهری که اعلام کرده‌اند، کمبودهای خود را از طریق آگهی‌ها و درآمد حاصل از چاپخانه تامین می‌کنند، گفت: چاپخانه محل درآمد محسوب می شود و من نمی دانم چه وضعیتی است که ما همه افتادیم به دنبال اینکه بهترین سرمایه هایی را که دیگران برای ما گذاشته اند بفروشیم، گفت دیگران کاشتند و ما خوردیم ما هم بالاخره یک کاری بکنیم.

12-203

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: