• سه شنبه ١٣ اسفند ١٣٩٨-١٢:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٩١
در صحن شورا صورت گرفت:

تصویب بودجه سال 99 شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بررسی تبصره های درآمدی، تبصره های الحاقی و مصارف، لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سومین جلسه شورا ادامه بررسی لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران، سازمان ها و شرکت های تابعه (بخش درآمد ها و منابع و تبصره ها) در دستور قرار گرفت.

در این جلسه بعد از بررسی تبصره های بودجه، منابع درآمدی و مصارف به تصویب اعضای شورا رسید. 

بر این اساس بودجه عمومی شهرداری تهران (مناطق، واحد های ستادی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و شورای اسلامی شهر تهران( حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش) از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمد ها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی اعم از نقد و غیر نقد بالغ بر 30 هزار و 574 میلیارد تومان می باشد که از حیث مصارف شامل: هزینه ها، تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی بالغ بر 30 هزار 574 میلیارد تومان خواهد بود.

رفع مشکل الودگی هوا و ترافیک

در ادامه بررسی تبصره های بودجه بررسی تبصره 33 در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

شهربانو امانی، پیشنهاد حذف بند یک تبصره 33 را ارایه داد و گفت: یکی از دستاورد های بسیار مهم شورا در شورای پنجم توجه به تی او دی* است که حتی در برنامه و بودجه سال 98 در تبصره 37 مقرر شد، 100 درصد در آمد حاصل از محدوده های تی او دی که شعاع 350 متری را در بر می گیرد ، برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی هزینه شود.

این در حالی است که در بند یک این تبصره بر لزوم هزینه کرد این درآمد ها، تا سقف 1500 میلیارد ریال برای طرح های اولویت دار پل طبیعت و طرح  نیلوفری تاکید دارد.

امانی با انتقاد از این بند گفت: مردم از ما نخواستند که فیل هوا کنیم. بلکه از ما خواسته اند که مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کنیم. در این شرایط درآمدی را که باید برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود ،به طرح هایی که کارکرد حمل و نقلی ندارد، می خواهند اختصاص دهند.

 بهاره آروین نیز گفت:  وقتی تبصره ای می گذاریم ومی گوییم محدوده های  تی او دی ایجاد کنیم، باید درآمد های حاصل از آن به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند. اگر این طرح ها (پل طبیعت و طرح نیلوفری) کارکرد حمل و نقلی دارد، باید مشخصا ذکر شود.

در ادامه این بحث محسن هاشمی گفت: اگر می خواهیم کاری کنیم که در سال 99 به درآمد های پیش بینی شده برسیم، هیچ راهی نداریم جز آنکه در زون های* تی او دی بارگزاری انجام دهیم. در غیر این صورت درآمد هایی که در همین بودجه پیشنهادی پیش بینی شده، محقق نمی شود.

200 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مترو

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز گفت:  تکمیل و توسعه مترو تهران بالغ بر  200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، و با این روش تا 20 سال دیگر هم مترو تهران تکمیل نمی شود. مشکل ترافیک و آلودگی هوا هم حل نخواهد شد.

در ادامه محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی پیشنهاد داد، شهرداری تهران مکلف است نسبت به اجرای طرح پیاده راه هوایی موسوم به مسیر طبیعت، از محدوده اراضی عباس آباد تا محور رسالت، و امتداد آن تا مجموعه برج میلاد و بوستان پردیسان، از محل درآمد های ناشی از مجتمع های ایستگاهی و نیز  مشارکت و  سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 99 اقدام نماید.

در نهایت با رای گیری اعضا مقرر شد درآمد های ناشی از توسعه حمل و نقل محور(تی او دی) در این تبصره حذف شود، و اجرای طرح های اولویت دار پل طبیعت و طرح نیلوفری تنها ناشی از مشارکت و  سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

کمک به انجمن های هنری

در ادامه بررسی تبصره های بودجه سال 99 ، پیشنهادی مبنی اینکه شهرداری تهران مکلف است ردیف های اعتباری کمک به انجمن ها و نهاد های غیر دولتی مختلف را صرفا در چارچوب رویداد تهران 1400 ارائه دهد و قابل تخصیص است.

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورا در این خصوص گفت: در حال حاضر انجمن هایی نظیر خانه هنرمندان ، خانه تئاتر و خانه موسیقی به شدت در محرومیت  هستند و حال ما می خواهیم کمک ناچیز شهرداری را نیز به آنان قطع کنیم.

وی افزود: کل کمکی که به این انجمن ها می شود، بالغ بر 65 میلیارد تومان است که شامل بیش از 40 ردیف می شود. ضمن اینکه ما برای رویداد 1400 در لایحه 20 میلیارد تومان نیز افزایش بودجه داشته ایم، که بودجه برای این رویداد شامل 40 میلیارد تومان می شود.

حق شناس افزود: لذا کاری نکنیم که نتوانیم جلوی این انجمن ها سر بلند کنیم.

بهاره آروین در ادامه گفت: ما باید کمک ها را هدفمند کنیم، لذا اگر انجمنی بتواند در بحث برگزاری رویداد تهران 1400 کمک کند، به میزان کمکش از شهرداری بودجه کمکی بگیرد.

در نهایت این پیشنهاد به تصویب نرسید.

در ادامه در خصوص تبصره های دیگر بودجه نیز پیشنهادی ارائه نشد، و در نهایت پرونده تبصره های بودجه شهرداری تهران در سال 99 بسته شد.

در ادامه بخش مصارف بودجه نیز به رای گذاشته شد. این بخش نیز با مصارف 6 حوزه ماموریتی بالغ بر 30 هزار و 5740 میلیارد تومان به تصویب شورا رسید.  

به این ترتیب لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران، با بررسی تبصره ها ، تبصره های الحاقی و بخش مصارف بر اساس ماموریت ها به تایید شورا رسید.

* تی او دی: رویکرد توسعه حمل و نقل محور.

*زون: منطقه

7-203

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: