• سه شنبه ٦ اسفند ١٣٩٨-٠٩:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٦٠
رییس شورای شهر تهران:

وزارت بهداشت صداقت و سرعت در اطلاع رسانی را برهر مصلحتی ترجیح بدهد

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری همه توان وامکانات خود را برای تامین وتضمین سلامت شهروندان درباره کرونا ویروس بسیج کرده است، افزود: انتظار ما از وزارت بهداشت بعنوان متولی موضوع این است که صداقت و سرعت و دقت در اطلاع رسانی را برهر مصلحتی ترجیح داده و اجازه ندهد، بیش از این شایعات ذهنیت عمومی را آشفته کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران پس از دریافت جواب منفی از تست کرونا در دویست و یکمین جلسه شورا حاضر شد.

وی در ابتدا با یادآوری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری انتخابات ادامه داد: به این نکته باید توجه داشت که مطابق با آمارهای اعلام شده، نصاب مشارکت شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات، 25 درصد و حدود نصف انتخابات قبلی مجلس می باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبیعتا حضور بالاتر شهروندان در انتخابات، متضمن تشکیل مجلسی قویتر و با ارتباط موثرتری می گردید که بدلایل مختلف متاسفانه شاهد کاهش معنادار مشارکت مردم در کشور و بویژه در تهران بودیم.

محسن هاشمی با بیان اینکه کاهش مشارکت شهروندان دلایل مختلفی دارد و باید برای بررسی و جبران این معضل همه عوامل را در نظر گرفت افزود: عملکرد قوای سه گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث آبانماه و دیماه، فرایند تایید صلاحیتها و فضای غیر رقابتی در این کاهش موثر بوده اند.

وی گفت: امروز کشور در شرایط دشوار و فشارهای سخت تحریمی وبین المللی قرار گرفته است و همه ما باید برای تقویت قدرت ملی، زمینه افزایش حضور و مشارکت شهروندان را فراهم کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در رابطه با ورود اپیدمی کرونا به کشور با بیان اینکه متاسفانه به تهدیدی علیه سلامتی عمومی تبدیل شده است افزود: ابعاد روحی و روانی و استرس شهروندان از این بیماری نیز کمتر از خطر خود بیماری نیست و متاسفانه با اطلاع رسانی ناقص و دیرهنگام به افکارعمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماههای گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف گردید.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری همه توان وامکانات خود را برای تامین وتضمین سلامت شهروندان بسیج کرده است  افزود:  انتظار ما از وزارت بهداشت بعنوان متولی موضوع این است که صداقت و سرعت و دقت در اطلاع رسانی را برهر مصلحتی ترجیح داده و اجازه ندهد، بیش از این شایعات ذهنیت عمومی را آشفته کند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهر سالم و مجموعه خدمات شهری نیز باید هر اقدامی را که مصلحت عمومی ایجاد می کند، بعمل آورد و مانع بروز یک سونامی بهداشتی در کشور گردد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همکارانم در شورای شهر تهران، با اطلاع رسانی بموقع و اقدامات ایمنی، در این مسیر پیشگام شده اند ابراز امیدواری کرد که سایر دستگاهها نیز بدون مصلحت سنجی نگرانی مردم را مرتفع کنند.

1-201

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: