• يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨-١٥:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٤٩
حناچی در خصوص اقدامات شهرداری پیرامون مقابله با ویروس کرونا توضیح داد

از ضد عفونی کردن مکان های عمومی تا اطلاع رسانی به شهروندان

شهردار تهران با تاکید بر همکاری با وزارت بهداشت گفت: ما متولی بهداشت نیستیم، اما ابزار های زیادی داریم که می توانیم در پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت همکاری کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران در دویستمین جلسه شورا، توضیحاتی پیرامون اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا ارائه داد. 
حناچی در ابتدا گفت: از روزهای 4 شنبه و 5 شنبه که اولین علایم را دریافت کردیم، همان موقع اقدامات اضطراری را آغاز کردیم که از جمله آن ضد عفونی کردن مکان های عمومی، نظیر  مترو و اسکان های کارگری و سامانه ها و جاهایی که مردم به تعداد زیاد حضور دارند را می توان اشاره کرد. 
وی ادامه داد: آموزش کارگران نظافت شهری و نیز افرادی که در ایستگاه های اسکان کارگری حضور دارند نیز در دستور کار قرار گرفت. 
شهردار تهران گفت: با هماهنگی که با  وزارت بهداشت داشتیم، این موارد یکبار دیگر چک شد و امروز هم نامه ای به وزیر بهداشت ارسال داشتیم که  برای حضور شهروندان در  فضاهای ورزشی، نظیر  استخر ها و ایستگاه های مترو چگونه باید اقدام شود. 
شهردار تهران با اشاره به نتایج این اقدمات گفت: ما پروتکل هایی برای مقابله  بیماریهای واگیر دار و ویروسی داریم و در همین راستا  ضد عفونی کردن و ایجاد ایزوله در سامان سراها، از جمله سامان سرای لویزان در دستور قرار گرفت. ضد عفونی کردن ایستگاه های مترو، پله های برقی و اتوبوس ها و در نظر گرفتن سایت جدیدی برای پسماند شهر و اجرای شیوه های جدید امحا ، ایجاد تمهیدات مناسب برای کاهش خرید بلیط های تک سفره با هدف کاهش تماس های روبرو،  گند زدایی وسایل حمل و نقل عمومی، خرید لوازم بهداشتی برای بهره برداران در میادین میوه، اجرای دستور العمل های بهداشتی در  مراکز نگهداری از حیوانات و فروش پرندگان، استفاده از بیلبوردهای شهری برای  اطلاع رسانی به شهروندان  و در نهایت اختصاص بودجه لازم برای مقابله با ویروس کرونا از جمله نتایج این اقدامات بوده است. 
شهردار تهران بار دیگر با تاکید بر همکاری با وزارت بهداشت گفت: ما متولی بهداشت نیستیم. اما ابزاری های زیادی داریم که می توانیم در پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت همکاری کنیم. 
حناچی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شهردار منطقه 13 نیز گفت: با شهردار منطقه 13 نیز دیشب صحبت کردم و حال عمومی وی رو به بهبود است.
8-200

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: