• يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨-١٥:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٤٨
رسولی خبر داد

۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت‌دار تحقق پذیر شهرداری تهران

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت. وی همچنین اظهار داشت، ۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت‌دار محور تحقق پذیر شهرداری در سال‌های آینده در بودجه ۹۹ لحاظ شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید حسن رسولی در جلسه علنی امروز دربررسی لایحه "بودجه سال 99 شهرداری تهران، سازمانها، و شرکت های تابعه(بخش های درآمدها، منابع و تبصره ها)" اظهار کرد: خدمت دست اندرکاران انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خسته نباشید می گویم، و صرف نظر از کیفیت فرایند اجرای قانون انتخابات که بحث های فراوانی دارد، به آن دسته از منتخبین مردم که در مرحله اول موفق شدند به مجلس راه یابند، تبریک عرض می کنم و امیدوار هستم برای اداره کشور در شرایط سخت معیشتی مردم توان پیگیری لازم را داشته باشند. 
وی درباره کلیات لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ که اولین سال برنامه سوم توسعه شهر تهران است، ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود. بر اساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم، مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان ۱۵۰هزار میلیارد تومان تامین منابع کند. از آنجا که تصویب برنامه به طول انجامید، شهرداری لایحه متمم سال ۹۸ را تهیه و به شورا ارسال کرد، تا فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود. 
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: براساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران به ۲۴هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
رسولی گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.معتقدیم این عدد با اصول حاکم بر نظام بودجه‌ریزی همچون تحقق پذیری، واقع‌بینی، انعطاف پذیری و سایر بایسته هایی نظام بودجه‌ریزی تطابق دارد. 
وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ سهم درآمدهای پایدار به ۳۷ درصد افزایش یافت که این پیام خوبی است، افزود: رقم بودجه سال ۹۹ نسبت به بودجه سال مصوب اولیه سال ۹۸، ۶۶ درصد و نسبت به متمم بودجه ۳۰ درصد افزایش یافت.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت‌دار محور تحقق پذیر شهرداری در سال‌های آینده در بودجه ۹۹ لحاظ شده است، تصریح کرد: در اجرای راهبرد‌ شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه‌ی و افزایش بودجه سرمایه‌ی، سهم بودجه سرمایه‌ی به ۴۷ درصد افزایش و سهم بودجه هزینه‌ی به ۲۴ درصد کاهش یافته است.
رسولی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه‌ی در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: با این رقم امکان خارج شدن حدود۳هزار نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر، بازنشستگی پیش از موعد و تشویقی فراهم می‌گردد.
7-200

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: