• سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨-١٠:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢١٤
حناچی در پاسخ به تذکر فراهانی بیان داشت

سیاست مدیریت شهری ، استفاده بهينه از مصالح استاندارد، به‌ويژه در سازه اصلي ساختمان است

شهردار تهران در پاسخ به تذکر رییس کمیته بودجه شورا درباره توجه به مصالح استفاده شده در ساخت و سازها تاکید کرد: با توجه به سياست‌ها و راهبردهاي ارتقاي كيفيت ساخت‌ و ساز با هدف بهبود وضعيت نظارت، افزايش بهره‌وري، حفظ سرمايه‌هاي ملي و اهميت استفاده بهينه از مصالح استاندارد، به‌ويژه در سازه اصلي ساختمان است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران در خصوص تذکر مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران  مبنی بر توجه به مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني در ساخت‌وسازها پاسخ داد.

در متن این پاسخ آمده است:

❇با سلام و احترام

      بازگشت به نامه شماره 160/20369 مورخ 21/7/98در خصوص «تذكر جناب آقاي فراهاني، عضو محترم شوراي اسلامي شهر تهران، پيرامون توجه به مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني در ساخت ‌و سازها» به استحضار مي‌رساند، با توجه به سياست‌ها و راهبردهاي ارتقاي كيفيت ساخت ‌و ساز باهدف بهبود وضعيت نظارت، افزايش بهره‌وري، حفظ سرمايه‌هاي ملي و اهميت استفاده بهينه از مصالح استاندارد به‌ويژه در سازه اصلي ساختمان اقدامات ذيل به‌عمل‌آمده است:

1- انعقاد تفاهم‌نامه شماره 811/24782 مورخ 19/1/97 با سازمان نظام‌مهندسي استان تهران، اداره كل استاندارد استان تهران، انجمن صنفي توليدكنندگان بتن آماده و قطعات بتني ايران و انجمن صنفي توليدكنندگان سازه‌هاي فولادي استان تهران. (پيوست)

2- دعوت از اساتيد و صاحب‌نظران اهل‌فن جهت آموزش نيروهاي فني و برگزاري دوره‌هاي آموزشي ازجمله بتن اليافي، برپائي همايش بتن، كيفيت اجرا و نظارت.

3- تهيه و ابلاغ بخشنامه الزام به استفاده از بتن آماده استاندارد به شماره 80/1328437 مورخ 28/1/97.

4- الزام الصاق تصوير قرارداد خريد بتن و فرآورده‌هاي ساختماني استاندارد در زونكن كارگاهي ساختمان‌هاي در حال احداث، جهت كنترل و بررسي مستمر در بازديدهاي دوره‌اي.

5- برخورد با متخلفين كادر نظارت و اجرا و معرفي مهندسان خاطي احتمالي به شوراي انتظامي سازمان نظام‌مهندسي و جلوگيري از ادامه عمليات ساختماني، در صورت عدم رعايت موارد مذكور.

6- معرفي توليدكنندگان پلي استايرن داراي پروانه «كاربرد علامت استاندارد اجباري» از سازمان استاندارد و يا «گواهينامه فني» از مركز تحقيقات ساختمان و مسكن، به مناطق 22 گانه جهت اطلاع‌رساني به متقاضيان صدور پروانه.

7- الزام استفاده از پلي استايرن استاندارد براي عايق حرارتي و صوتي در اجراي سقف‌ها و ديوارهاي دوجداره، جهت صرفه‌جويي و استفاده بهینه سوخت بر اساس مبحث 19 مقررات ملي ساختمان.

8- الزام به استفاده از تيرچه‌بلوك استاندارد طي بخشنامه شماره 811/1163419 مورخ 16/10/96.

9- الزام استفاده از مصالح استاندارد، تهيه شناسنامه فني ساختمان و پيش‌بيني سازوكار بيمه كيفيت.

10- اخذ نتايج آزمايشات كنترل كيفي پروژه در بازديدهاي ميداني.

11-كنترل و نظارت مستمر كارشناسان مناطق و نواحي ذي‌ربط.

12- الزام به استفاده از مصالح و بلوك‌هاي استاندارد طي بخشنامه شماره 80/1112951 مورخ 10/10/90.

 ضمناً در خصوص مصوب «چگونگي ايمن‌سازي و استاندارد بيمارستان‌ها و مراكز درماني و تشخيصي شهر تهران»، «دستورالعمل طراحي و بهسازي و تغيير كاربري بيمارستان‌ها و مراكز تشخيصي و درماني» تهيه گرديد. دستورالعمل فوق‌الذكر در چهارمين جشنواره پژوهش و نوآوري در حوزه مديريت شهري به‌عنوان يكي از اثرات برتر شناخته‌شده (پيوست CD) و به كميسيون توسعه و عمران شهري شوراي اسلامي شهر تهران نيز ارائه گرديده است.

 لازم به ذكر است سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران در پروژه‌هاي ساختماني كه مستلزم به اخذ تأييديه ايمني و آتش‌نشاني هستند، ضمن توجه به موارد ذيل، مجوز استفاده از مصالح غيراستاندارد در بخش‌هاي مربوط به ايمني و آتش‌نشاني ساختمان‌ها را نمي‌دهد:

الف)طراحي بايد بر اساس ضوابط و آئين‌نامه‌هاي فني ملي و بين‌المللي باشد.

ب)مصالح و تجهيزات مورداستفاده بايد از مراجع استاندارد داراي تائيديه باشند كه براي حصول اين هدف در ليست سازمان كه تمام مراحل استعلام از مراجع تخصصي و قانوني و بررسي نمونه‌ها و  استعلام اصالت كالا در زمان صدور تأييديه طي مي‌شود.

ج)مجري ذيصلاح: تمام مجريان ضمن آنكه آموزش‌هاي لازم را فراگرفته‌اند در زمان بازديد عملكرد آن‌ها نيز مورد پايش قرار مي‌گيرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: