• يکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٠٨
در صحن شورا تصمیم گیری شد؛

بررسی عادی طرح دستور العمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت طرح دستور العمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی رای ندادند و این طرح به صورت عادی در شورا بررسی خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا بررسی طرح "دستور العمل حصار کارگاهی در پروژه های ساختمانی" در دستور قرار گرفت و بهاره آروین در توضیح آن گفت: امروز معضل سد معبر ساختمانی جدی گرفته نمی شود در حالی که در خصوص سد معبر مشاغل سیار ملاحظه می کنیم برخورد های تند نظامی صورت می گیرد و بعضا به شهرداری هم آسیب وارد می کند. در حالی که سد معبر پروژه های ساختمانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: گرچه ممنوعیت هایی در نظر گرفته شده اما این ممنوعیت ها اجرا نمی شود و ما شاهد اشغال معابر عمومی توسط پروژه های ساختمانی هستیم و متاسفانه دستور العمل مشخصی در این زمینه  وجود ندارد.

سید محمود میر لوحی نیز به عنوان موافق گفت: در حالی که پروژه های ساختمانی مجاز به سطح اشغال 60 درصد هستند  اما بازهم از فضای عمومی استفاده می کنند و گاها ساختمانی که باید 18 ماهه جمع شود گاهی تا 18 سال فضای عمومی را اشغال می کند.

وی ادامه داد: مسائل مرتبط با فضای اشغال برخی پیاده راه ها و معابر شهری واقعیت است. چرا باید به گونه فضای شهری اشغال شود و از سوی دیگر درآمدی هم که از ممنوعیت اشغال فضا ایجاد می شود  ابزار بازدارنده است تا به عنوان ابزار جلوگیری از اشغال فضای شهر عمل کند.

ناهید خداکرمی نیز گفت: امروزه وضعیت کارگاه های ساختمانی مناسب نیست و حتی در پروژه های شهرداری مشاهده می کنیم ایستگاه مترو مدت ها تمام شده است اما کارگاه ها همچنان پابرجاست و فضای عمومی را اشغال کرده اگر هم شهرداری اهل دستورالعمل آوردن بود تا کنون می آورد. پیاده رو متعلق به همه است و باید هر چه سریعتر این منافع را استیفا کنیم.

با این وجود فوریت این طرح  به تصویب نرسید و به کمیسیون تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع شد .

12-198

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: