• يکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨-٠٩:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٠٣
با پیشنهاد اعطا:

یک فوریت «طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر » تصویب شد

یک فوریت «طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر » به پیشنهاد رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران، با رای مثبت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا در جریان صد و نود هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه (س) و تبریک روز زن، با اشاره به لزوم تصویب یک فوریت «طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر »از طریق سیاست ‌های تشویقی، الزام آور و محدود کننده، اظهار کرد: در این راستا در پیش نویس این طرح ۶ سیاست معین شده است. از این سیاست ها می توان در جهت حفاظت از میراث معماری معاصر استفاده کرد.

رییس کمیته معماری و طرح ‌های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح بر مبنای ماده ۴۶ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران نوشته شده است.این ماده به طور مشخص درباره پشتیبانی، حفظ و احیای آثار، بافت و ابنیه ارزشمند صحبت می کند.

وی در خصوص لزوم تصویب این طرح به صورت یک فوریت توضیح داد: در ماده ۴۶ ، هفت بند آمده است که در سه بندی که مشخصا مربوط به این موضوع است، تکالیفی مشخص شده که تا پایان سال اول برنامه باید اجرایی شود.

اعطا با تاکید بر اینکه این طرح براساس فوریت برنامه تهیه شده است، عنوان کرد: همچین طی یک الی دو ماه اخیر، سرعت تخریب آثار ارزشمند معماری به شدت افزایش یافته است. تقریبا هفته ای نیست که در رسانه های فعال در این حوزه، خبری مبنی بر تخریب این آثار نشنویم که معمولا به شدت مورد اعتراض فعالان، رسانه ها و علاقمندان  این حوزه قرار می گیرد.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در این مقطع که گرایش شورا به سمت توجه به بافت های تاریخی و فرهنگی است، اگر به این موضوع اولویت ندهیم گمان نکنم بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

در نهایت از ١٧ عضو حاضر در صحن شورای شهر تهران، ١۴ نفر به تصویب یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

8-198

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: