• يکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٩٦
محسن هاشمی:

با حضور در پای صندوق رای صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانید

رییس شورای اسلامی شهر تهران، به سهم پرسنل زن در مدیریت شهری تهران که حدود یک پنجم و کمتر از نصف نسبت بانوان در دولت است اشاره داشت و افزود: با وجود افزایش نسبت مدیریتی بانوان در این دوره مدیریت شهری ،هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم. وی همچنین با اشاره به انتخابات در پیش روی مجلس شورای اسلامی، از مردم خواست تا با حضور در پای صندوق رای، صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در ابتدای یکصدو نودو هشتمین جلسه شورا، فرارسیدن میلاد مسعود صدیقه طاهره، زهرای مرضیه و فرزند ایشان روح الله خمینی، روز زن و روزمادر که از مناسبت های ویژه ای در فرهنگ ایرانی –  اسلامی هستند را به جامعه زنان ایران، بویژه بانوان محترم عضو شورا، همکاران زن شورای شهر تهران و خبرنگاران خانم حاضر در جلسه تبریک گفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران حضور اجتماعی و تاثیرگذاری زن در جامعه را یکی از اهداف وکارکردهای مثبت اسلام در جامعه برشمرد و افزود: نخستین زنان تاثیرگذار در اقتصاد و سیاست جامعه، خدیجه کبرا و دخترش فاطمه زهرا علیهما السلام است که در جامعه ای که دختران را زنده به گور می کرد و به زنان به دیدگاه شرم وننگ می نگریست، بعنوان منتقد پیشرو تحولات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ظهور کردند و اثبات کردند که هیچ محدودیتی به فعالیت زنان قابل تحمیل نیست.

محسن هاشمی به سهم پرسنل زن در مدیریت شهری تهران که حدود یک پنجم و کمتر از نصف نسبت بانوان در دولت است،  اشاره داشت و افزود: با وجود افزایش نسبت مدیریتی بانوان در این دوره ، مدیریت شهری هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: براساس بررسی های علمی، عملکرد زنان در دستگاههای اداری موجب افزایش نظم، کاهش رانت و فساد اداری و ایجاد رقابت حرفه ای می شود و باید ذهنیت جامعه را نسبت به باورهای خرافی، نادرست و جنسیت زده در مورد فعالیت حرفه ای بانوان اصلاح نمود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم ، گفت: مجلس نخستین نهاد تاسیس شده توسط جمهوری اسلامی بود و همزمان با چهل سالگی انقلاب، مجلس شورای اسلامی نیز به چهل سالگی رسید و جمعه این هفته فصل جدید خود را آغاز می کند.

محسن هاشمی افزود: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، با چالش های متعددی مواجه شده است. چالش نسبت به تاثیرگذاری و جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی، چالش کارآمدی و عملکرد مجلس دهم، بویژه اکثریت اصلاح طلب و اعتدالی آن، چالش نسبت به عملکرد تایید صلاحیت ها و همچنین چالش کلی کشور در برخورد با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، موجب شده است تا فضای سردی بر انتخابات حاکم شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاید گروهی از شهروندان  نظرات و دلایل مختلفی برای عدم مشارکت و رای ندادن داشته باشند که در جای خود محترم است، ادامه داد: اما باید بدانیم که با انفعال، تحریم و عدم مشارکت، صدای دیگران اعم از افراطیون داخلی و براندازان خارجی، بجای صدای اکثریت جامعه که خواهان بهبود شرایط زندگی و توسعه کشورند، شنیده می شود.

محسن هاشمی رفسنجانی در پایان سخنانش ضمن دعوت از شهروندان تهرانی برای حضور فعال در پای صندوق های رای در جمعه دوم اسفند ماه ، تاکید کرد: با حضور در پای صندوق رای، صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانید.

1-198

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: