• دوشنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٨-١٣:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٨٢
محسن هاشمی تاکید کرد:

پیام حضور در انتخابات، گفتن "نه" به افراطیون داخلی وخارجی است

محسن هاشمی در نشست مطبوعاتی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: جمع بندی حزب کارگزاران این است که حضور در انتخابات مجلس یازدهم، به نوعی مسئولیت پذیری است و پیام حضور کارگزاران در انتخابات، گفتن "نه" به افراطیون داخلی وخارجی است که می خواهند با مایوس کردن و ناامید کردن اکثریت مردم، زمینه را در داخل برای حاکمیت تندروها و در خارج برای تضعیف نظام فراهم بیاورند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در نشست مطبوعاتی حزب کارگزاران سازندگی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حالیکه اهمیت و حساسیتی مضاعف برای کشور دارد، با چالش های متعددی مواجه شده است که دو چالش مربوط به فضای کلی انتخابات و دو چالش هم مربوط به اصلاح طلبان است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افزایش فشارهای اقتصادی بر کشور که دلیل عمده آن تحریم های بی سابقه آمریکا و افت شدید درآمدهای ارزی کشور است، موجب کاهش شدید ارزش پول ملی و تورم شده که سفره ایرانیان و سطح رفاه را کوچکترکرده، ادامه داد:  به همین خاطر نارضایتی عمومی در جامعه بدلیل مشکلات معیشتی ایجاد شده که هفت تا هشت دهک را شامل می شود و انتظار مردم از مجموعه حاکمیت در برابر مشارکت در انتخابات و حضور در صحنه، حداقل حل مسایل معیشتی است.

محسن هاشمی چالش دوم را مربوط به جایگاه مجلس شورای اسلامی دانست که به نوعی با وقایع اخیر، بخصوص گران شدن بنزین تضعیف شده و افکارعمومی در مورد میزان اثرگذاری و تعیین کنندگی مجلس دچار ابهام شده است.

ریییس شورای اسلامی شهر تهران که در جمع حزب کارگزاران سازندگی سخن می گفت، اظهار داشت: اصلاح طلبان نیز با دو چالش جدی مواجه هستند.یکی کارنامه و دستاورد مجلس دهم و فراکسیون بیش از یکصد نفره آنهاست و دوم موضوع تایید صلاحیت و عدم حضور بخشی از کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات است که موجب شده تا شورایعالی اصلاحات تصمیم بگیرد تا فهرست رسمی ندهد. اما به احزاب اصلاح طلب این اختیار را داد که بصورت مستقل، لیست انتخاباتی اعلام کنند.

وی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی، بعنوان یکی از احزاب پیشرو و السابقون اصلاحات، تصمیم گرفت که در انتخابات شرکت پیدا کند.البته این موضوع منحصر به این انتخابات هم نیست. در انتخابات مجلس خبرگان سوم هم که بسیاری از احزاب اصلاح طلب ، لیست ندادند، کارگزاران لیست داد و گذشت زمان نشان داد که احزاب فعال نمی توانند بصورت زیگزاگی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و فقط زمانی که احتمال پیروزی بالاست لیست بدهند، بلکه باید در همه دوره ها در سیاست ورزی فعال بوده و تاثیرگذار باشند.

محسن هاشمی افزود: جمع بندی حزب کارگزاران این است که حضور در انتخابات مجلس یازدهم، به نوعی مسئولیت پذیری و پاسخگویی نسبت به مجلس دهم نیز هست و کارگزاران با وجود آنکه کمترین نماینده را در مجلس فعلی دارد، بر مسئولیت پذیری اصلاح طلبان نسبت به عملکرد و دستاوردهای این مجلس و شفافیت آنان در برابر افکارعمومی تاکید دارد و معتقد است که باید این مسئولیت پذیری چه قبل از انتخابات و چه در فاصله 3 ماه باقیمانده تا تشکیل مجلس جدید، بروز و ظهور پیدا کند و به ابهامات و انتقادات پاسخ داده شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره فهرست ارائه شده توسط حزب کارگزاران در تهران نیز به ذکر چند نکته اشاره داشت و افزود: عمده دلیل این فهرست، حضور فعال در انتخابات بود و اسامی کاندیداها در درجه دوم قرار داشت و با توجه به عدم تایید بسیاری از کاندیداهای مد نظر، از سایر کاندیداهای تایید شده که عمدتا ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران ندارند در فهرست استفاده شد.

وی مشی آیت الله هاشمی در چنین شرایط مشابه را  اولویت دادن به مصالح انقلاب و کشور، به مصالح فردی و جناحی برشمرد و تاکید کرد: براساس این نگاه، تصمیم گرفته شد که فهرست ارائه شود. البته انتخاب اسامی از سوی شورای مرکزی به کمیته سیاسی و سپس به کمیته انتخابات حزب تفویض شد وهمانطور که گفتم اسامی کاندیداها در حضور انتخاباتی کارگزاران در اولویت نیست و حتی اگر این فهرست نتواند در انتخابات به مجلس راه پیدا کند، کارگزاران به وظیفه حرفه ای و اخلاقی خود به عنوان یک حزب سیاسی فعال عمل کرده است.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در نقد عنوان "یاران هاشمی" به تعبیر دبیرکل حزب گفت: انتخاب این عنوان بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده و به معنای انتصاب این لیست به آیت الله هاشمی رفسنجانی یا خانواده ایشان نیست. بلکه منظور تداوم نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات در هر شرایطی است و هر جریان یا حزبی را که به میانه روی، پرهیز از افراط و تفریط ، عقلانیت و اعتدال،  واقع گرایی و عمل گرایی اعتقاد داشته باشد را یاران هاشمی می دانیم.

محسن هاشمی رفسنجانی ادامه داد: پیام حضور کارگزاران در انتخابات، گفتن "نه" به افراطیون داخلی وخارجی است که می خواهند با مایوس کردن و ناامید کردن اکثریت مردم، زمینه را در داخل برای حاکمیت تندروها و در خارج برای تضعیف نظام فراهم بیاورند.انتظار از رسانه ملی، مجریان وناظران انتخابات آن است که در این چندروز باقیمانده، با بیطرفی زمینه نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم بیاورند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: