• يکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨-٠٨:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٧٢
با حضور احمد مسجد جامعی در جمع بانوان شورا :

آیین نکوداشت و جایگاه مقام مادر و زن در شوای اسلامی شهر تهران برگزار شد

همزمان با گرامی داشت سالروز ولادت بانوی اسلام فاطمه (س) آیین نکوداشت و جایگاه مقام مادر و زن در شوای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  همزمان با گرامی داشت سالروز ولادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (س)، آیین نکوداشت و جایگاه مقام مادر و زن با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، سید علی میرباقری مدیر کل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران، فرخ نعمت خواه معاون توسعه منابع انسانی و معصومه قربانی رییس اداره رفاه و آموزش شورای اسلامی شهر تهران  و نیز حضور بانوان شاغل در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این برنامه ضمن اشاره به مقام والای حضرت فاطمه (س) از ایشان به عنوان الگویی در شریعت برای همه زنان و مردان یاد کرد و افزود:  فاطمه الگویی ویژه برای زنان خواهد بود چراکه نگاه زنانه، مدیریت سازگار و همراه با تعامل و اهل گفت و گو کاربردی ترین شیوه مدیریت در دنیای امروز است.

وی با اشاره به طرحها و اسنادی که مدیریت شهری تهران برای بهبود شرایط سخت شهری پیشنهاد می کند از جنس تغییر نگاه مدیریت کاملا مردانه در شهر به سمت نگاهی از جنس زنانه به شهر است.  

مسجد جامعی دلیل این تغییر را این گونه بیان کرد که اگر نگاه مدیریت زنانه در شهر حاکم بود دیگر نیازی به طرح شهر دوست دار کودک و شهر دوستدار سالمند و از این دست اسناد و طرح ها نبود.

وی که در میان بانوان شاغل در شورای اسلامی شهر تهران سخن می گفت ابراز امیدواری کرد: مدیریت شهری در مدت زمان باقی مانده از مدیریت بر شهر بتواند به مسئله نظام مدیریت بانوان شکل وسیع تری بدهد.

سید علی میرباقری مدیر کل اداری و اجرایی شورا ضمن تبریک این روز به تمام مادران، زنان و همچنین بانوان حاضر در شورا بر صفات بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره داشت و تاکید کرد: حضرت فاطمه شخصیتی است در تاریخ اسلام و شیعیان که زنان ما باید به ارزش ها، باورها، اعتقاداتش بیاندیشند.

میرباقری یادآور شد: هوشمندی، شجاعت و جسارت این بانو در مبارزه با ظلم و نفاق با حاکمیت غاصب زمانه اش الگویی به مراتب ارزشمند برای زنان جامعه ما است.

وی ادامه داد: زندگی کوتاه اما سراسر درس این بانو می تواند سندی راهبردی برای جامعه زنان امروز ما باشد. باید شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همه ارزش هایی که مجموعه اش به نام حضرت فاطمه زهرا (س) است،  را شناخت.

مدیر کل اداری و اجرایی شورا تاکید کرد: آقای مسجد جامعی در سخنانشان به خطبه خوانی حضرت فاطمه (س) اشاره داشتند. به نظرم زن مسلمان باید بتواند در جامعه از حق و حقوق زنانه و جایگاهش دفاع کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: