• چهارشنبه ١٦ بهمن ١٣٩٨-١١:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٠٧
الهام فخاری تاکید کرد:

موضوع کودکی در شهر برای شورا مهم بوده‌است/ ایجاد موزه کودک سرعت می گیرد

جلسه مشترک کمیته‌های اجتماعی، سلامت و نظارت بر شهر دوستدار کودک با حضور احمد مسجد جامعی، الهام فخاری و خداکرمی برگزار گردید.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران جلسه مشترک کمیته‌های اجتماعی، سلامت و نظارت بر شهر دوستدار کودک با حضور احمد مسجد جامعی، الهام فخاری و خداکرمی برگزار شد.  در این جلسه موانع و چالش‌های  موزه‌های کودکی که هویت‌بخش هستند مورد بررسی کارشناسی قرارگرفت. ناهید خداکرمی عضو شورای شهر در این جلسه در مورد دیدگاه های کمیسیون سلامت در مورد شهر دوستدار کودک گفت: شوای شهر در امور اجتماعی  و در حوزه قانونگذاری از آمادگی برخوردار است. 


*چالش های پیش روی شهر دوستدار کودک
دانشور دبیرکمیته شهر دوستدار کودک گفت: مصوبه شهر دوستدار کودک ابلاغ شده است اما نیاز به هم افزایی بیشتر بخش‌های شهرداری دارد. اکنون در سرای محلات خانه‌های کودکی وجود دارد. از این رو به دنبال استاندارد‌سازی خانه‌های کودک هستیم.

 الهام فخاری در این ارتباط تاکید کرد که جدول زمان‌بندی اقدام باید ایجاد شود. زیرا ساختار شهرداری به گونه‌ای است که حتی برخی ایده های خوب وقدرتمند نیز پیش نمی رود. نوع عملکرد مدیران در این پروژه نیز قابل سنجش خواهد بود.

*ارائه پروژه مهدک
در این جلسه توسط دکتر شیخ الاسلام ایده‌های پیشنهادی ارائه شد. 
دکتر شیخ‌الاسلام در اهمیت سرمایه‌گذاری برای دوران کودکی گفت اگر مبنای تعذیه کودکان اصلاح شود بسیاری از مشکلات رشد و نمو آنها رفع خواهد شد. مبنای کارهای پیشنهادی بر  توانمندسازی و خودباوری گروه های محروم است. تحقیقات نشان می دهد از اگر تا 5 سالگی به کودک آموزش دهیم و کودک را ماهر و توانمند کنیم و به او احترام به محیط زیست و حقوق اشخاص را یاد دهیم، مبنای زندگی  او را به درستی ایجاد کرده ایم.

*آمادگی شورای استان تهران برای تسهیل‌گری و کار ترویجی در زمینه سلامت کودکی
الهام فخاری با اشاره به ضرورت پایش سلامت تا پیش از 5 سالگی گفت: شکی در این مورد وجود ندارد اما در مورد سهم مدیریت شهری در این مورد مشکلاتی وجود دارد. ضمن اینکه شهرداری در امور مختلف زندگی مردم دخالت دارد اما فقدان قانون مدیریت یک‌پارچه مساله مهمی در این مسیر است.


* موزه‌های کودکی 
الهام فخاری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در این زمینه تاکیدکرد: ارزیابی فضاها و  موزه‌های در پیوند با کودک ازجمله کارهای انجام‌شده در این دو سال بوده است.
آقایی ؛مدیر شرکت توسعه فرهنگی شهرداری تهران از ظرفیت‌های فرهنگی شهری گزارش داد.

*موزه های کودک از شخصیت حقوقی محکم و مستقلی برخوردار شوند
 احمد مسجد جامعی نیزدر ارتباط با موزه کودک تاکیدکرد: پیوند دادن موضوعات به هم موجب ایجاد حاشیه هایی می شود و باید به ملاحظات اجرایی و حقوقی توجه داشت.
مسجد جامعی تاکید کرد: اگر به دنبال فضای آماده ای برای ایجاد چنین موزه هایی هستیم برخی مدارس قدیمی نیز ظرفیت خوبی  در این زمینه دارند. ضمن اینکه در جنوب تهران کودکان بیشتر به این ظرفیت ها برای هویت بخشی نیاز دارند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: