• يکشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٨-١٠:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٠٧٥
زهرا صد اعظم نوری مطرح کرد:

انتقاد به تاخير در تدوين نظامنامه مديريت يكپارچه HSE

رييس كميسيون سلامت،محيط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به تاخیر در تهیه و تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE اقدام كرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم،رييس كميسيون سلامت،محيط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود گفت: طبق بند «ج» ذیل ماده واحده مصوبه شهرداری تهران مکلف است با مشارکت اداراتکل تشکیلات، آموزش، شرکت شهر سالم و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهری نسبت به تهیه و تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE اقدام و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند، که این مهم تاکنون محقق نشده است.

او ادامه داد: علیرغم آنکه در اجرای مفاد این مصوبه تاکنون اقداماتی انجام شده است لیکن با توجه به عدم تدقیق ساختار اجرایی و مدیریتی واحد و تصویب نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE همچنان با نارساییهایی در اجرا مواجه هست.

نوری اضافه کرد: در همین راستا با پیگیریهای مکرر انجام گرفته از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، یک جلسه شورای عالی سیاستگذاری HSE با حضور جناب آقای حناچی در نهم مهرماه سال جاری برگزار و موضوع تدوین نظامنامه ساختار مدیریت یکپارچه HSE مورد پیگیری قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد شهرداری حداکثر ظرف مدت یک ماه در خصوص ساختار سازمانی سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با محوریت معاونت برنامهریزی و امور شورا و تمام حوزه‌های ذینفع در موضوعات سلامت و محیط زیست تعیین تکلیف نماید. که با توجه به گذشت سه ماه از ملت مقرر، تعیین تکلیف در خصوص ساختار و نظامنامه مدیریتی مربوطه همچنان مغفول مانده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:  با توجه به ضرورت استقرار، اجرا و پایش الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهر تهران و با عنایت به گذشت بالغ بر۶ سال از زمان ابلاغ مصوبه «الزام شهرداری تهران به استقرار سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست»، به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران تذکر میدهم نسبت به انجام تکالیف مندرج در مصوبه و مفاد صورتجلسه نشست شورای سیاستگذاری HSE در تاریخ 09/07/98، با جدیت و حساسیت، ورود داشته و گزارش جامعی از حسن اجرای مصوبات مذکور را ارایه کنند.

خبر: 2-195

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: