• سه شنبه ١٧ دی ١٣٩٨-١٤:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٠٠٩
مرتضی الویری در تذکری به شهرداری تهران بیان داشت؛4-188

شهرداری نسبت به اجرای تحقق "تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ" اقدامی انجام نداده است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: انتظار این است قانونی که تصویب می شود در ظرف زمانی تعیین شده اقدامات در راستای تحقق و اجرای آن صورت گیرد. این در حالی است که در تبصره36 بودجه سال جاری تکالیفی برای شهرداری تعیین شده که تا پایان تیر ماه می بایست انجام می شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نسبت به عدم اجرای تبصره 36 بودجه سال 98 تذکر داد.
الویری در ابتدای سخنان خود شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران تبریک و تسلیت گفت.
وی در ادامه افزود: انتظار این است قانونی که تصویب می شود در ظرف زمانی تعیین شده اقدامات در راستای تحقق و اجرای آن صورت گیرد. این در حالی است که در تبصره36 بودجه سال جاری تکالیفی برای شهرداری تعیین شده که تا پایان تیر ماه می بایست انجام می شد.
الویری در ادامه اظهار داشت: در راستای بند الف و ب تبصره 36 بودجه 98 ، شهرداری موظف است با هدف برپایی و تحقق "تهران هوشمند، جهان شهر دانش و فرهنگ" و به منظور تسهیل برقراری پشتیبانی از گسترش بستر کارامد ارتباطات و مبادله دیتا در شهر ، بهبود منظر شهری ،تسهیل توسعه کسب و کار های دیجیتال و شرکت های نو آور و خلاق، بهبود عرضه خدمات شهری به صورت الکترونیکی و دستیابی به درآمد حداقل 500 میلیارد ریال در سال 98 اقدامات ذیل را حداکثر تا پایان تیر ماه سال 98 به انجام برساند.
الویری در تشریح اقدامات شهرداری تهران گفت: انجام مطالعات لازم نسبت به احصا اقلام دارایی ها و منابع نامشهود و داده های شهر اقدام نموده و برنامه مولد سازی این ذخایر را از طریق آزاد سازی و به اشتراک گذاری با کلیه فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف شکل گیری پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و دستیابی به درآمد پایدار از محل خدمات نوین تهیه و به شورا ارائه نماید.
وی ادامه داد: تجدید نظر در فرایند فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر برای تامین زیر ساخت های ارتباطی شبکه های موبایلی شهر تهران به نحوی که ضمن کمک به ارتقا گستره و کیفیت ارتباطی موبایل در شهر با کاهش آلودگی فرکانسی و بهبود منظر شهر موجب رفاه عمومی و سلامت بیشتر مردم و افزایش بیست درصد درآمد نسبت سال 97 در این شرکت گردد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: با توجه به گذشت زمان تعیین شده در تبصره مذکور و عدم ارسال گزارش توسط شهرداری تهران سپاسگزار است به عنوان تذکر به شهردار تهران ابلاغ و پاسخ به شورا ارائه شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: