• يکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨-١٦:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٩٠
در شورای شهر به تصویب رسید؛ 6-187

نام گذاری بزرگراه رسالت حد فاصل کردستان تا شهید یاسینی به نام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با نام گذاری بزرگراه رسالت از حدفاصل کردستان تا شهید یاسینی به نام شهید قاسم سلیمانی موافقت کردند .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا دو فوریت طرح نام گذاری بزرگراه رسالت حد فاصل کردستان تا شهید یاسینی به نام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی  مطرح شد.

دو فوریت این طرح بدون مخالف به تصویب رسید.

در ادامه حجت نظری در تشریح جزییات این نام گذاری گفت:  اتفاق بسیار ناراحت کننده ای که بامداد روز جمعه روی داد منجر به از دست دادن یکی از بزرگترین سرداران ایران زمین شد.  لذا ما فکر کردیم لازم است خیلی با سرعت معبر مناسبی در درون شهر تهران به نام سردار عزیزمان نام گذاری کنیم تا بتوانیم انسجام و همدلی خود را به نمایش بگذاریم.

نظری افزود: حتما کسانی که طرفدار داعش هستند از سردار سلیمانی خوششان نمی آید و آنهایی که مخالف تمامیت عرضی ایران هستند خوششان نمی آید اما مردم ایران این سردار عزیز را دوست داشتند .

نظری خاطر نشان ساخت: امیدوارم همه کسانی که در حوزه نظامی چه هم رزم ایشان بودند مانند سردار سلیمانی تلاش کنند به سیاست ورود نکنند چرا که آنچه باعث شد این سردار رشید اسلام  سردار دلها شود این بود که در حوزه خود باقی ماند و به توصیه امام(ره) مبنی بر عدم ورود نیروهای نظامی به سیاست گوش دل سپرد.

نظری در ادامه افزود: علت نام گذاری این بخش از بزرگراه رسالت نیز این بود که رسالت سه بخش دارد؛ غربی  آن به نام  شهید حاج حسین همدانی است که در سوریه هم رزم شهید قاسم سلیمانی بوده و وجه برون مرزی دارد، قسمت مرکزی به نام شهید حکیم است  که وی نیز  در عراق به شهادت رسیده پس قسمت شرقی نیز وقتی به نام شهید قاسم  سلیمانی شود این پیام را مخابره می کند که شهدای ما وجه بین المللی دارند.

نظری افزود: ما امروز با رای قاطع خود نشان خواهیم داد از راه سردار سلیمانی و از آن چه که همه هستی اش را داد دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد تغییر بزرگراه آزادگان هم ارائه شده بود که ما فکر کردیم به واسطه اینکه ما 36 هزار آزاده داریم شاید موضوعیت نداشت.

نظری در ادامه افزود: البته در این نام گذاری تونل و میدان رسالت به همین نام باقی خواهد ماند.

در ادامه سید محمود میر لوحی گفت: ما می توانستیم این نام گذاری را از حد فاصل بزرگراه آفریقا صورت گیرد تا تونل را شامل نشود در غیر اینصورت از حدفاصل کردستان تونل را نیز شامل می شود.

احمد مسجد جامعی گفت: ما از رسالت که مهمتر نداریم  و افتخار همه ما این است که  چنین نسبتی را پاس بداریم بنابراین یه جایی به نام  رسالت را حفظ کنیم.

در نهایت این طرح با اکثریت قاطع به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: