• چهارشنبه ١١ دی ١٣٩٨-١٦:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٥٧
سید ابراهیم امینی مطرح کرد:

بهمن کشاورز، حقوقدانی حقوق‌بان بود/ لزوم معرفی مفاخر ملی به شهروندان

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر با اشاره به بی‌توجهی برخی از حقوقدانان نسبت به تضییع حقوق عامه و بی‌تفاوتی نسبت به زیرپا گذاشته شدن اصول حقوقی توسط سیاستمداران، شجاعت کشاورز در بیان مواضع مستدل حقوقی خود را ازجمله دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان دانست که منجر به این شده است که بتوان وی را علاوه بر حقوقدان بودن، به‌عنوان یک حقوق‌بان شناخت.


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اعضای هیئت موسس و هیئت مدیره بنیاد حقوقی بهمن کشاورز، طی دیدار با محسن هاشمی، رئیس و سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اهداء دو لوح سپاس جداگانه از تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر تهران در زمان حیات و پس از درگذشت این وکیل دادگستری و استاد حقوق در مقام پاسداشت مقام علمی و فرهنگی ایشان از جمله تدفین در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا، تغییر نام خیابان هفتم وزراء به نام ایشان و همچنین همکاری در مراسم‌های تجلیل و بزرگداشت این استاد فقید حقوق قدردانی کردند.

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود در این نشست با بیان اینکه قدرشناسی و تکریم اشخاص ازجمله ویژگی‌های برجسته بهمن کشاورز است که منجر به بزرگ شدن مقام استاد کشاورز نزد جامعه حقوقی و مردم ایران شده است، با بیان خاطره‌ای از ایشان صراحت لهجه، شیوایی بیان، امانت‌داری و صداقت را در کنار بزرگ‌منشی از دیگر ویژگی‌های وی دانست.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در ادامه با اشاره به بی‌توجهی برخی از حقوقدانان نسبت به تضییع حقوق عامه و بی‌تفاوتی نسبت به زیرپا گذاشته شدن اصول حقوقی توسط سیاستمداران، شجاعت کشاورز در بیان مواضع مستدل حقوقی خود را ازجمله دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان دانست که منجر به این شده است که بتوان وی را علاوه بر حقوقدان بودن، به‌عنوان یک حقوق‌بان شناخت.

امینی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از موارد وقتی‌ فردی را از دست می‌دهیم قدر وی را می‌دانیم، افزود: کمتر از یک سال پیش از درگذشت استاد کشاورز، همایشی جهت بزرگداشت مقام ایشان در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد و دوستان و همکاران ایشان در حضور شخص استاد کشاورز مطالب بسیار خوبی را مطرح و جایگاه ایشان را به‌خوبی تبیین کردند که شورای شهر نیز از نهادهایی بود که حضور پررنگی در این مراسم داشت.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورا ضمن تشکر از ابراز لطف نمایندگان بنیاد حقوقی بهمن کشاورز نسبت به خود ادامه داد: آنچه در شورای شهر در ارتباط با زنده‌یاد کشاورز صورت گرفت به پشتوانه نظر جمعی اعضا و از جمله رئیس شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

عضو حقوقدان شورای شهر تهران با افزودن این نکته که باید تکریم چهره‌های ارزشمند کشور در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری و معرفی ایشان به نسل جوانان با جدیت صورت بپذیرد تاکید کرد: لازم است چهره‌های برجسته ملی به‌عنوان فخر کشور به شهروندان معرفی شوند تا به‌عنوان الگو و اسوه مردم قرار گیرند و از این طریق راه صحیح به جوانان نشان داده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه بهمن کشاورز به‌عنوان یکی از الگوهای اصلی وکلای جوان شناخته می‌شود، ضمن پاسخ مثبت به درخواست دیدارکنندگان و اعلام آمادگی در ارتباط با همکاری‌های مشترک میان شورا و بنیاد حقوقی بهمن کشاورز، ابراز امیدواری کرد که بنیاد حقوقی کشاورز بتواند راه ایشان را ادامه دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم اعضای بنیاد حقوقی بهمن کشاورز با اهدای لوح سپاسی از تلاش‌های سید ابراهیم امینی در جریان خاکسپاری ایشان در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا و تغییر نام خیابان هفتم وزراء به نام بهمن کشاورز تقدیر و تشکر کردند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: