• يکشنبه ٢٩ دی ١٣٩٨-١٥:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٤٤
محسن هاشمی مطرح کرد: 1-191

افزایش شفافیت و بهبود شاخص های مالی شهرداری برای نخستین بار/ مشارکت عمومی و پرشور شدن انتخابات، اولویت نخست مورد تاکید رهبری است

محسن هاشمی با اشاره به گزارش عملکرد 9 ماهه شهرداری تهران اظهار داشت: برای نخستین بار طی سالهای اخیر، شاهد افزایش چشمگیر شفافیت و بهبود شاخصهای مالی هستیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در یکصدو نودو یکمین جلسه شورا ضمن قددرانی از زحمات همکاران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران و مناطق که از بامداد در حال تلاش برای بازکردن معابر و تسهیل تردد شهروندان هستند، ابراز  امیداوری کرد که این زحمات نیز در کنار بزرگنمایی مشکلات، بیطرفانه از سوی رسانه ملی انعکاس پیدا کند.


محسن هاشمی با اشاره به گزارش عملکرد 9 ماهه شهرداری تهران اظهار داشت: برای نخستین بار طی سالهای اخیر، شاهد افزایش چشمگیر شفافیت و بهبود شاخصهای مالی هستیم.

رییس شورا در ادامه افزود: براساس این گزارش در 9 ماهه نخست جاری، با وجود همه مشکلات مانند رکود وتحریم وتورم در کشور و افزایش هزینه های جاری، میزان هزینه کرد شهرداری، 92 درصد بودجه یعنی 8 درصد کمتر از سقف تعیین شده بوده است و میزان تحقق درامدها، 99 درصد یعنی تقریبا بصورت کامل درامدها محقق شده که به معنای صفرشدن کسری بودجه وکاهش تعهدات قبلی است و بازپرداخت بدهی ها 700 درصد و بازپرداخت سود وتسهیلات حدود 300 درصد نسبت به بودجه افزایش یافته که البته از نظر درصد قابل توجه اما از نظر رقم، کلان نیست.

محسن هاشمی خاطر نشان ساخت:  از مجموع منابع مدیریت شهری نیزشاهد  حدود 50 درصد درآمد پایدار بوده ایم که روند روبه رشدی داشته اما باید بهبود بیشتری پیدا کند.


رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به شروع بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی طی هفته های پیش رو گفت: شاید به دلیل حوادث دی ماه و همچنین رد صلاحیت ها شور انتخابات هنوز به وجود نیامده است. اما در هفته های آینده، شاهد اوج گرفتن بحث انتخابات در کشور خواهیم بود، همانگونه که رهبرمعظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند، کشور با تهدیدات و چالش های بزرگی که از سوی دولت آمریکا ایجاد شده، مواجه است و تنها مسیر پیش رو، تقویت قدرت ملی و توان کشور است، در این حوزه قطعا یکی از مهمترین معیارها، افزایش مشارکت عمومی در انتخابات و نشاط فضای سیاسی کشور در ماه آینده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سخنان صریح رهبرانقلاب نشان داد که برای نظام، همچنان مشارکت عمومی و پرشور شدن انتخابات، اولویت نخست است افزود: بنابراین همه دستگاههای مسئول موظف هستند که بستر ایجاد مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

وی افزود: در این میان، وظیفه شورای نگهبان بعنوان نهاد ناظر و فیلتر حضور کاندیداها در رقابتهای انتخاباتی  و سازمان صداوسیما بعنوان رسانه ملی، حساسیت ویژه ای دارد.

محسن هاشمی گفت: اگر بخشی از جامعه احساس کند که بیطرفی در تایید صلاحیت ها و یا استفاده از تریبونهای ملی، رعایت نشده است، طبعا انگیزه آنان برای مشارکت کاهش می یابد، همانگونه که با مهیا شدن زمینه انتخابات الکترونیک و تست آن در انتخابات شورایاری ها، اعتماد نسبت به سلامت و دقت در شمارش آرا افزایش یافته است، باید عدالت و بیطرفی در فرایند بررسی صلاحیتها و تخلفات انتخاباتی در هیاتهای نظارت و همچنین حضور جریانات و اشخاص در رسانه ملی، به مردم نشان داده شود تا زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تاکید کرد: با توجه به تهدیدات بی سابقه و اقدامات تروریستی دولتهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام، دلسرد کردن مردم، کم رونق کردن انتخابات و کاهش بستر مشارکت مردمی، دقیقا اقدامی است که ستون پنجم دشمن می خواهد در این شرایط حساس به جمهوری اسلامی وارد کند و همه باید مراقب باشیم که در پازل دشمن حرکت نکنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: