• دوشنبه ٩ دی ١٣٩٨-١٥:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٩١
مجید فراهانی مطرح کرد:

مسئولیت اجتماعی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است

عضو شورای اسلامی شهر تهران به این مساله که مسئولیت اجتماعی در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است، انتقاد کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی در نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیری اجتماعی اظهار داشت: همه تلاش ما در شورای شهر این است که تهران فضای بهتری برای زیست‌پذیری داشته باشد ولی باید توجه داشت که این موضوع بدون توجه به مسئولیت اجتماعی امکانپذیر نیست.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مسئولان اجتماعی جهت رفع این فاصله‌ها در طول دهه‌ها به مسئولیت خود بی‌توجهی کرده‌اند.

 

فراهانی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شرکتی امری پذیرفته شده در دنیا است، گفت: یکی از راه‌های کسب و کار و رونق آن توجه به مسئولیت اجتماعی به ویژه در میان شرکت‌های بزرگ است.

 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: اگر شرکت‌های بزرگ بخشی از اعتبار خود را صرف موضوعات اجتماعی کنند و به توسعه پایدار منطقه‌شان توجه داشته باشند سود بیشتری خواهند داشت و در غیر این صورت حتی به سود نیز دست نمی‌یابند.

 

وی تأکید کرد: شرکت‌ها باید با اختصاص درآمد و سود خود به توسعه منطقه‌های خود در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و چالش‌های آب، برق و گاز تلاش کنند تا این مسئله علاوه بر منفعت خودشان ذی‌نفعان را راضی سازد.

 

فراهانی گفت: این مسئله اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب می‌کند و احساس خوبی میان کارکنان نیز ایجاد می‌کند. اگر شرکت‌های صنعتی در مکان‌های حاشیه‌ایی نیروهای منطقه‌ای و بومی را جذب می‌کردند بخشی از مشکلات حل می‌شد.

 

عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری تلاش کرده تا این جنبش به صورت همگانی ایجاد شود. به طور مثال در منطقه ۲۱ طی دو سال گذشته ۲۰ شرکت قبول کردند که نزدیک کارخانه فضای سبزی را ایجاد کنند و سهمی در رفع آلودگی به عهده بگیرند.

 

وی گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز به این موضوع ورود یافته و اقدامات مؤثری انجام دادند.

 

فراهانی خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌المللی سال ۲۰۰۲ تحقیقی در صنعت کشور هند نشان داد که شرکت‌هایی که مسئولیت اجتماعی داشته‌اند تجارت آنها مؤثر بوده است و این تحقیق و پیمایش بر روی بیش از ۱۰ هزار نفر انجام گرفته است.

 

وی اظهار داشت: همچنین شرکت‌های پیشتاز در حوزه مقررات بهتر در صورت توجه به مسئولیت اجتماعی عمل می‌کنند و این موضوع کاهش فساد تجاری را نیز به همراه دارد.

 

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق آمار مربوط به سال ۲۰۰۷ و پیمایش بر روی ۱۰ هزار نفر نظرسنجی در مورد شرکت توشیبا انجام شد که نشان داد ۳۷ درصد مردم این شرکت را خوب و ۴۷ درصد آن را عالی می‌دانند. این شرکت ۱۹۷ هزار نفر را در دنیا تحت پوشش دارد و با این شرکت همکاری می‌کنند که مسئولیت اجتماعی نقش مؤثری در موفقیت آنها داشته است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: