• يکشنبه ٨ دی ١٣٩٨-١٥:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٨٩
احمد مسجدجامعی تذکر داد: 12-185

جذب نیروی جدید در محلات خلاف مصوبه شوراست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به انباشت نیروی انسانی کارآمد در شهرداری تهران ، با حضور مدیران فعال و با تجربه در محلات، جذب نیروهای جدید با هر عنوان خلاف مصوبات شورای اسلامی شهر و دستورالعمل های موجود است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: تذکر من راجع به جذب نیروی جدید در شهرداری است چراکه از چند ماه پیش اطلاعیه ای در فضای مجازی پخش و حتی تابلوهایی در سطح شهر با عنوان فراخوان انتخاب مدیران محله های تهران منتشر شد و از داوطلبان خواسته شد از تاریخ 11 آذر تا 27 آذر به همین منظور مراجعه و ثبت نام کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در جلسه ای آقای دکتر حناچی در این باره صحبت کردند و من به ایشان اعلام کردم که این خلاف رویه است؛ جالب این است که ایشان هم اصرار داشتند که خودشان هم در این باره به مدیران ذیربط تذکر داده اند.
مسجد جامعی ادامه داد: اما چون اتفاقی نیفتاد، هم به عنوان شخص خودم و هم به نمایندگی جمعی از دوستان مانند آقای حبیب زاده، آقای میلانی و آقای رسولی که در همین مورد با آقای شهردار جلسه داشتیم اما منجر به هیچ تصمیم و پاسخگویی نشد، باید این موضوع را تذکر بدهم.
وی با بیان اینکه ظاهرا مدیران میانی از پذیرش تذکرهای بالاترین مقام دستگاه اجرایی در شهر، دست کم در برخی موارد پرهیز می کنند، تصریح کرد: چون این موردی بود که خود آقای شهردار گفتند همزمان با طرح مساله از جانب ما ، ایشان هم به مدیران تذکر داده اند، تنها راهی که باقی می ماند این است که در صحن این تذکر را بدهیم شاید منشا اثر بشود.
وی با تاکید بر اینکه انباشت نیروی انسانی کارآمد در شهرداری تهران با حضور مدیران فعال و با تجربه در محلات ، جذب نیروهای جدید با هر عنوان خلاف مصوبات شورای اسلامی شهر و دستورالعمل های موجود است، اضافه کرد: بدیهی است ظرفیت تامین نیروی انسانی مناسب برای صیانت و حفاظت از سرای محلات در شهرداری موجود است، دستور العملی هم برای این موضوع هنوز به تصویب مراجع ذیصلاح نرسیده است.
وی همچنین افزود: تشکری هم خارج از جلسه از ریاست محترم شورا دارم بابت پیگیری مسائلی که از سوی شورای شهر در مجلس و در فصل بودجه در جریان است از جمله آلودگی هوا وسهم و حق شهروندان تهرانی در بودجه و این مساله اولین بار است که در شورای شهر مطرح شده و به آن توجه می شود؛ امیدوارم شورا تدبیری بیندیشد که بتوانیم حضور بیشتری در مجلس به عنوان یک نهاد کلان ملی داشته باشیم.
مسجدجامعی گفت: به هرحال این وضعیت شهر و آلودگی که در کلان شهرها وجود دارد و باعث شده که همه ما در معرض آسیب باشیم، یک موضوع ملی است که باید در آن مشارکت داشته باشیم و از بابت ورود به این بحث از ریاست شورا سپاسگزارم.
نگذاریم رای مردم روی زمین بماند
مسجدجامعی همچنین در این جلسه در موافقت با فوریت طرح «اصلاح تبصره یک مصوبه ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات تهران » ضمن تشکر از ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر تهران بابت اینکه دغدغه شورایاری ها را دارند، گفت: این موضوع را به فال نیک می گیریم.
وی افزود: ما اینهمه به صورت جمعی و مشترک زحمت کشیدیم تا انتخابات قاعده مند با آن دقت و شکوه برای شورایاری ها برگزار شود، 5ماه است که از آن گذشته و این آرا هنوز روی زمین مانده است یعنی اینها که باید منشا آثار باشند به دلیل ابهاماتی که در فضای آیین نامه ای بوجود آمده است نمی توانند آنچه را که برایشان پیش بینی شده است انجام دهند.
رییس ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری‌های شهر تهران افزود: در طی این مدت هم باز به دلیل بی‌قاعدگی زمان افزایش پیدا کرده و کارها معطل مانده است مثلا یک آیین نامه هایی رفته که اصلا ستاد شورایاری‌ها درجریانش نیست.
مسجدجامعی تصریح کرد: ستاد هماهنگی شورایاری ها به عنوان مرجعی که باید صحت این آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را تایید کند از آن بی خبر است و حتی بدون هماهنگی با ستاد ابلاغ شده است . از این موضوع امری ضروری‌تر نیست که آرای 500 هزار شهروند تهرانی که روی زمین مانده به نتیجه برسد، قاعده مند شود و در آن ساختاری که اعضای شورا پیش بینی کردند کار خود را آغاز کند.
وی با تشکر از اعضایی که فوریت این طرح را در شورا امضا کردند، گفت: همه مساعدت کنند این مصوبه به نتیجه برسد تا آن ساختار مد نظر شورا را نهایی کنیم.



print

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: