• دوشنبه ١٨ آذر ١٣٩٨-١٦:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٥٩
سید محمود میر لوحی در هشتمین جلسه کارگروه شهر هوشند کلان شهر ها؛

سامانه ها و دستاورد های کلان شهرها در هوشمند سازی به اشتراک گذاشته شود/ تونل های مترو بهترین محمل برای توسعه شبکه فیبر نوری

سید محمود میر لوحی گفت: در راستای رشد و توسعه هوشمند سازی بهتر است مبادله اطلاعات و اشتراک گذاری سامانه ها و دستاورد های هوشمند سازی بین کلان شهر ها اتفاق بیافتد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران هشتمین جلسه کارگروه شهر هوشمند کلان شهر ها با حضور نمایندگان و روسای کمیسیون های شهر هوشمند شوراهای کلان شهر ها  در برج میلاد برگزار شد.

میر لوحی در ابتدای این جلسه گفت: امروز در شهرداری تهران اقدامات مختلف مدیریت شهری مبتنی بر هوشمند سازی است به گونه ای که در ماموریت های شش گانه (خدمات شهری، شهر سازی، عمران و حمل و نقل، محیط زیست و .. ) این موضوع قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در همین راستا ما 30 درصد برنامه سوم 5 ساله توسعه شهر تهران را به شهر هوشمند اختصاص دادیم و  امیدواریم در همه شوراها و کلان شهر ها این اتفاق بیافتد.

میر لوحی در ادامه پیشنهاد داد: سامانه های ایجاد شده در حوزه هوشمند سازی مورد تبادل در شوراهای کلان شهر ها قرار گیرد تا دوستان در جریان تحولات قرار گیرند.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این سامانه ها در مسیر شفاف سازی ایجاد شده اند و همه اطلاعات در دسترس قرار خواهند گرفت و به این ترتیب بهترین ابزار مبارزه با فساد و تخلفات در دسترس خواهد بود.

وی در ادامه همچنین گفت: پیشنهاد دیگر من این است که دستاورد هایمان را نیز به اشتراک بگذاریم و کلان شهر ها مبادله اطلاعات داشته باشند.

میر لوحی در ادامه افزود: ما امروز ظرفیت های بزرگی داریم نظیر 200 کیلومتر تونل مترو که ایمن ترین و غنی ترین محمل برای توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت رشد هوشمند سازی است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: