• سه شنبه ٤ دی ١٣٩٨-١٤:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٥٧
احمد مسجد جامعی:

رویه نشدن برگزاری انتخابات شورایاری؛ ضعف شورای عالی استان‌‎ها

شورایاران وظیفه دارند کمبودها و مشکلات محلات را به شورای شهر و مدیریت شهری منعکس کنند.کلانشهر تهران با مشکلات اساسی و تاریخی مواجه است .مشکلات این کلانشهر با ۶ ماه کار و مدیریت یک فرد، یک نهاد و یک سازمان حل نمی‌شود و بلکه با کار مشارکتی قابل حل است.مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در جریان مشکلات تمامی محلات نیستند و در این مسیر وظیفه کاری شورایاری‌ها بسیار مهم است.

در برخی محلات شهروندان با مشکل وجود موش مواجه هستند و در محله ای دیگر با تخریب یک مغازه مشکل رفت و آمد شهروندان در یک کوچه رفع می‌شود که این مشکلات را باید شورایاری‌ها به ما منعکس کنند.

با توجه به این شرایط گرم شدن فضای انتخابات مفیدتر است و هر دوره همین بوده است؛ یعنی انتخاباتی که پنج دوره برگزار شده با وزرای کشوری که همیشه یک گرایش داشته و دولتهایی که همیشه به یک شکل می اندیشیدند نبوده است. شهردارها نیز هر کدام به لحاظ فهم مسائل اجتماعی یک مسلک داشتند. چگونه می توان گفت این رویه غیرقانونی است و عرف شده است زمانی که همه کسانی که آمدهاند و وزرای کشور گفتهاند برگزار شود. به این دلیل غیرقانونی نیست که پنج دوره با گرایشهای مختلف که بر شهرداری حاکم بوده انتخابات برگزار شده است.

وقتی بودجه داده شده و فرمانداری تصویب کرده قانونی است و دوره های قبل هم همین طور بوده است. البته این که بتواند در مجلس به عنوان یک الگو درآید که همه استانها از آن استفاده کنند خوب است. این موضوع ضعف شورای عالی استانها بوده و امیدواریم این دوره « دوره ششم» بتوانند جبران کنند.

4 دی ماه 1398

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: