• دوشنبه ٢ دی ١٣٩٨-١٠:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٤٣
حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهرداری تهران شهر ری را برای دفن زباله، اموات و پارک اتوبوس می‌خواهد

خلیل آبادی درباره آخرین وضعیت طرح جدایی شهر ری از تهران توضیحاتی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت طرح جدایی ری از تهران گفت: همه ما به دنبال جدایی ری از تهران هستیم، زیرا استقلال شهر ری بر اساس نص صریح اصل ۱۰۰ قانون اساسی است.

عضو شورای شهر تهران افزود: اصل ۱۰۰ قانون اساسی مادر همه قانون‌ها است و هیچ قانون نمی‌تواند آن را نقض کند.

خلیل آبادی با اشاره به این نکته که بیش از ۳۰ سال است که ری را به تهران وصل کرده‌اند، گفت: اسلامشهر، کهریزک، باقر شهر، قلعه نو، فشافویه دارای شهرداری شدند، اما بخش مرکزی که همان ری است از این قانون ارث نمی‌برد.

او با اشاره به تکثر پارکینگ اتوبوس در شهر ری بیان کرد: از تجریش، میدان امام خمینی و دیگر نقاط پایتخت اتوبوس‌ها را به شهر ری منتقل و پارک می‌کنند، گویا شهر ری پارکینگ اتوبوس های تهران است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم کم شهر ری از ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: شهرداری تهران چه میزان به ما اتوبوس می‌دهد که کل فضای شهر ری را پارکینگ اتوبوس کرده و اعتقاد من این است که شهرداری تهران شهر ری را فقط برای زباله، پارکینگ و دفع اموات می‌خواهد.


خلیل آبادی با اشاره به ظرفیت‌های درآمدی در شهر ری گفت: در خیابان حرم عبدالعظیم حسنی املاک تجاری متری ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود، چطور می‌گویند که شهر ری نمی‌تواند به صورت مستقل هزینه خود را دربیاورد؟

او با تاکید بر این نکته که نام شهر ری هیچ‌گاه بدون شهر نبوده است، تصریح کرد: نام ری همواره در تاریخ با شهر آمده و از جمله ۱۸ شهر اول جهان است و اگر ما در شهر ری کاوش کنیم سه شهر زیر زمینی کشف می شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم طرح جدایی ری از پایتخت به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و افرادی که مخالف جدایی ری از تهران هستند هیچگاه ساکن ری نبودند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: