• يکشنبه ٢٤ آذر ١٣٩٨-٠٨:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧٨٩
سید ابراهیم امینی، عضو حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید دید شورای نگهبان با چه رویکردی صلاحیت‌ها را تعیین خواهد کرد/ باید مردم را متقاعد کرد که هر تغییری فقط از طریق صندوق‌ رأی حاصل می‌شود/ قهر احتمالی مردم با صندوق رأی می‌تواند خسارت‌هایی هنگفت تحمیل کند

سید ابراهیم امینی گفت‌: باید منتظر ماند و دید شورای نگهبان قانون اساسی با چه رویکردی صلاحیت‌ها را تعیین خواهد کرد. اگر چهره‌های تاثیرگذار جریان اصلاحات این‌ بار بتوانند مجوز حضور در انتخابات را بگیرند،‌ می‌توان امید داشت انتخاباتی پرشور رقم بخورد و در نتیجه مجلسی پویا تشکیل شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  به نقل از اعتمادآنلاین| سید ابراهیم امینی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: متاسفانه هم در اردوگاه اصلاح‌‌طلبان و هم در جریان اصولگرایی برخی از چهره‌های شاخص حاضر نشدند به انتخابات ورود کنند. این عدم استقبال در نهایت حتماً تاثیری منفی بر روند انتخابات آتی خواهد گذاشت و شاهد فضایی سرد خواهیم بود.

عضو هیات‌رئیسه حزب اعتماد ملی ادامه داد: این در حالی است که چهره‌های منتسب به جبهه پایداری حضوری چشمگیر داشتند و این حکایت از عزم جزم تندروها برای حضوری پررنگ در مجلس دارد.

او همچنین توضیح داد:‌ همه می‌دانند اکثریت‌نشینی چهره‌های جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی چه تبعات منفی و هزینه‌هایی می‌تواند در پی داشته باشد. پس باید در مدت‌زمان باقی‌مانده شرایط را به‌ گونه‌ای مدیریت کرد که صندلی‌های بهارستان را منطق‌مداران و کارآمدان تصاحب کنند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: البته باید منتظر ماند و دید شورای نگهبان قانون اساسی با چه رویکردی صلاحیت‌ها را تعیین خواهد کرد. اگر چهره‌های تاثیرگذار جریان اصلاحات این‌ بار بتوانند مجوز حضور در انتخابات را بگیرند،‌ می‌توان امید داشت انتخاباتی پرشور رقم بخورد و در نتیجه مجلسی پویا تشکیل شود.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران افزود: انتخابات مهمی را پیش رو داریم. پس باید مردم را متقاعد کرد که هر تغییری فقط از طریق صندوق‌ رأی حاصل می‌شود. به نظرم دلیل مشکلات را باید برای افکار عمومی تشریح کرد تا آنهایی که ناراضی‌اند انگیزه‌ای کافی برای شرکت در انتخابات و توجه به صندوق رأی پیدا کنند.

سیدابراهیم امینی در پایان سخنانش گفت: کشور شرایط دشواری دارد و به همین دلیل قهرمردم با صندوق رأی می‌تواند خسارت‌هایی هنگفت تحمیل کند. پس چهره‌های شاخص و مقبول باید در مدت‌زمان باقی‌مانده بکوشند تا جامعه را به رأی دادن ترغیب کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: