• پنج شنبه ١٤ آذر ١٣٩٨-١١:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧١١
رییس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران به مناسبت روز جهانی معلولان در بازدید از پروژه های مناسب سازی شده منطقه ۵ مطرح کرد:

نرم افزار موبایلی فاوا و تفاهم نامه اسنپ دو خبر خوش برای معلولان/ اولین گام در توانمندسازی افراد جلب مشارکت اجتماعی آنان است

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام، رییس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، در برنامه ای که به مناسبت روز جهانی معلولان در بازدید از پروژه های مناسب سازی شده منطقه ۵، در سرای محله و در جمع معلولان، صورت گرفت، توضیح داد که "به مناسبت این روز تلاشهای زیادی توسط مدیریت شهری صورت گرفته به این دلیل که این شهر متعلق به همه مردم است نه فقط مردان بالغ سالم و قرار نیست تنها یک گروه خاص از آن استفاده کنند."

رئیس کمیته شهرسازی گفت: "در این دو سال تلاشهای زیادی انجام شده  چراکه این شهر ۲۰۰ سال سابقه دارد و با مساحت ۷۰۰ کیلومتر مربع،
سراهای محله، معابر، ساختمانهای اداری و... با شمار بالایی دارد. و لازمه زیستن در شهر تردد در آن است که نیازمند شهری سالم و مناسب سازی شده برای همه اقشار است."

به گفته عضو هیات رئیسه شورای شهر، ستاد مناسب سازی که ابتدا به عنوان زیرمجموعه معاونت شهرسازی راه اندازی شد، حالا روی پای خود ایستاده و ما هر زمان که می خواهیم به توانمندسازی فکر کنیم باید بدانیم  اولین گام فراهم کردن فرصت مشارکت اجتماعی است.

نژادبهرام گفت: نمی توان در خانه نشست و توانمند شد هر چند کاری هم در خانه انجام گیرد.
افراد باید در شهر تردد کنند و سر کار بروند و محصولات و تولیدات خود را عرضه و از ایستگاههای مترو و اتوبوس استفاده کنند.
او خطاب به معلولان،  توضیح داد که "حضور بیشتر در شهر حق شماست و اگر ما ادعای مدیریت شهری داریم باید برای احقاق این حق بکوشیم."

 به گفته نژادبهرام، منطقه ۵ یکی از مناطق پیش فعال و بیش فعال در حوزه مناسب سازی بود و ما تشکر می کنیم که می خواهیم معابر و ساختمانهای مناسب شده در محدوده هایی باشند که در مسیر مناسب سازی شده ی با نقشه در محدوده هایی مشخص شده انجام گیرد.
او تاکید کرد که "منطقه ۵ بستری خواهد شد که الگوی مناسب سازی شهر تهران باشد."

نژادبهرام در پایان علاوه بر اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت اسنپ به منظور ارائه تخفیف ۲۰ درصدی به معلولان، به نرم افزار موبایلی اشاره کرد که سازمان فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) ایجاد کرده تا معلولین را در استفاده از ایستگاههای اتوبوس، مترو و بوستانهای مناسب سازی شده را راهنمایی کند.

در این جلسه همچنین فریدون حیدری، شهردار منطقه، توضیح داد: "مناسب سازی با توجه به این پروژه خاصی بود که در اعتبارات شورای شهر قرار گرفت و تمامی مناطق بسیج شدند تا توجه به این مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین را در اولویت قرار دهند."

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: