• سه شنبه ١٢ آذر ١٣٩٨-١١:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧١٠
با تلاش رییس کمیته شهر سازی شورا صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با شرکت اسنپ / تخفیف 20 درصدی به ازای هر سفر برای افراد دارای معلولیت/ تجهز ایستگاه های مترو به 48 آسانسور تا پایان سال

زهرا نژاد بهرام رییس کمیته شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توافق صورت گرفته با شرکت اسنپ مقرر شد در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی این شرکت خصوص تخفیفات تا سقف 6 هزار تومان به ازای هر سفر به فراد دارای معلولیت اعطا کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران پس از پایان یکصدو هشتادمین جلسه شورا تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و شرکت اسنپ منعقد شد که بر اساس آن این شرکت تخفیفاتی به افراد دارای معلولیت به ازای هر سفر را اعطا خواهد کرد.
زهرا نژاد بهرام به عنوان یکی از طراحان این مهم و با اشاره به گرامیداشت روز توانیابان گفت: در راستای مناسب سازی فضاهای شهری و تحقق شعار تهران شهری برای همه ستاد مناسب سازی فضاها شکل گرفت و تا امروز گام های برجسته ای نیز برداشته شده است.
وی افزود: در همین راستا این ستاد 88 پروژه در سال 98 در دست اجرا داشته که امیدواریم قبل از پایان سال تعهدات خود را نسبت به پروژه های خود اعمال کنند.
نژاد بهرام خاطر نشان ساخت: مناسب سازی ساختمان ها، بوستان ها و نیز تجهیز ایستگاه های مترو به آسانسور از جمله این اقدامات بوده است.
نژاد بهرام در ادامه افزود: بنا بر قول آقای شهردار ظرف 3 ماه آینده هیچ ایستگاه مترو بدون آسانسور افتتاح نخواهد شد و نیز تا پایان سال ایستگاه های دیگر مترو نیز به 48 آسانسور تجهیز خواهند شد.
ریس کمیته شهر سازی شورا در ادامه گفت: با این وجود یکی از موضوعات مورد اهمیت، دسترسی افراد دارای معلولیت به اقصی نقاط شهر است و لذا در راستای شناسایی صورت گرفته با توجه به محدودیت منابع این موضوع درک شد که منابع شهرداری نمی تواند نیاز حضور معلولان در شهر را برآورده کند لذا ورود بخش خصوصی در این زمینه مورد تاکید قرار گرفت و خوشبختانه شرکت اسنپ به عنوان اولین شرکت از این مهم استقبال کرد.
نژاد بهرام گفت: در این راستا مقرر شد شرکت اسنپ در عمل به مسئولیت اجتماعی تخفیفی تا سقف 6 هزار تومان در هر سفر معادل 20 درصد به معلولان ارائه دهد که البته در این جهت فهرست، اسامی و مشخصات کسانی که معلول هستند توسط ستاد مناسب سازی با کمک بهزیستی در اختیار اسنپ قرار داده خواهد شد.
در ادامه گلپایگانی معاون شهر سازی شهرداری تهران نیز گفت : 3.6 برابر کردن بودجه مناسب سازی که تلاش های خانم نژاد بهرام در تحقق آن بسیار مثمر ثمر بود از جمله اتفاقات خوب در این موضوع به شمار می رود.
وی ادامه داد: برا ی اینکه ادعا کنیم تهران شهری برای همه هست هنوز راه درازی داریم اما انتظار داریم اصحاب رسانه ما را در این زمینه یاری کنند. این اقدام می تواند ما را کمک کند تا راه را با جدیت پیش ببریم و در سال های بعد با جدیت دنبال کنیم.
گلپایگانی نیز گفت: به واسطه ارزش و اهمیتی که معلولان به عنوان بخشی از جامعه دارند وظیفه انسانی ما حکم می کند که شرایط دسترس پذیری آنان در شهر را ایجاد کنیم و این تفاهم نامه در همین زمینه منعقد می شود.
در ادامه گلپایگانی گفت: برای اینکه شهرمان برای همه اقشار مناسب باشد خیلی فاصله داریم و، اقداماتی از قبل شده اما به صورت شبکه سازی صورت نگرفته و ما در حال تبدیل این فضاها به صورت شبکه ای هستیم. یکی دیگر از اقدامات ما الزام دریافت پروانه و رعایت مناسب سازی فضاها برای معلولان است که باید اجرایی شود.
در ادامه صادقی زاده مدیر عامل شرکت اسنپ باکس به عنوان نماینده شرکت اسنپ نیز گفت: تمام افرادی که دارای کارت معلولیت هستند به صورت نا محدود می توانند تا پایان سال از این سرویس استفاده کنند.
در ادامه زهرا نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای مناسب سازی خودروها برای حمل معلولان ولیچری توسط اسنپ پیش بینی شده گفت: ما 150 هزار معلول ثبت نام شده داریم که 10 تا 15 درصد آنان نیازمند ویلچر هستند لذا بخش اعظم معلولان افرادی هستند که می توانند از خودروهای فعلی استفاده کنند. اما مناسب سازی این خودروها نیز در برنامه شهرداری است کما اینکه هزینه زیادی را نیز طلب می کند.
در خاتمه تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران و شرکت اسنپ منعقد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: