• سه شنبه ١٢ آذر ١٣٩٨-١٤:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧٠٠
رسولی: 6-180

شرایط مالی شهرداری پایدار نیست

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط مالی شهرداری پایدار نیست،تاکید کرد: با کمال تاسف امروز بدهی و دارایی های ثبت شده شهرداری تهران از عدم تعادل جدی رنج می برد اینکه به صورت ایده ال گفته شود حداکثر بدهی شهرداری باید 30 درصد سقف دارایی ها باشد، منطقی نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی جزئیات طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین بودجه  سال 99 شهرداری تهران، اظهار کرد: بودجه سال 99شهرداری تهران باید یک پنجم برنامه پنج ساله سوم شهر تهران باشد در این برنامه جدول منابع و مصارف نیز تصویب شده است.
وی درباره پشنهادی مبنی بر پیش بینی درآمدهای پایدار در صورت تحقق آن، اظهار کرد: نباید با تصمیمات مان به شهرداری تهران اجازه دهیم لایحه ای بودجه ی به شورا ارائه دهد که در تحقق پذیری آن شک و تردید وجود داشته باشد. اساسا سند بودجه یک برآورد و پیش بینی است و ضریب تحقق پذیری آن اعتبار و ارزش لایحه را تعیین می کند. بحث پیش بینی و برآورد واقعی با یکدیگر در تعارض است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: با کمال تاسف امروز بدهی و دارایی های ثبت شده شهرداری تهران از عدم تعادل جدی رنج می برد اینکه به صورت ایده ال گفته شود حداکثر بدهی شهرداری باید 30 درصد سقف دارایی ها باشد، منطقی نیست. هنوز دارایی شهرداری احصا نشده است و شهرداری تهران نمی داند میزان دارایی ارزیابی شده توسط کارشناس رسمی دادگستری را ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط مالی شهرداری پایدار نیست، تصریح کرد: ضرورتی ندارد تمام رویکردهای مورد نظر اعضا در این طرح مصوب شود با رویه بررسی جزئیات طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین بودجه  سال 99 شهرداری به بررسی لایحه بودجه سال آینده در زمان قانونی نخواهیم رسید.
رسولی با بیان اینکه برون سپاری اگر با چابک سازی همراه باشد، معنا  دارد، تاکید کرد: در شهرداری تهران برون سپاری با توسعه تشکیلات در حال انجام است. در یک حوزه 2500 پست سازمانی وجود دارد اما برون سپاری هم می کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: