• دوشنبه ١١ آذر ١٣٩٨-١٥:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦٩٢
حسینی میلانی:

مدیریت شهری ملزم به حفظ سفره آب زیرزمینی است

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به وضعیت کشور و ملاحظات وزارت نیرو نسبت به سفره آب زیرزمینی، مدیریت شهری ملزم به مصرف درست آب و حفظ سفره آب زیرزمینی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی عصر امروز در پنل نخست همایش "آب، فضای سبز و مدیریت شهری" گفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران، مقرر شده است شهرداری تهران میزان مصرف آب فضای سبز را به میزان ۳۵ میلیون متر مکعب کاهش داده و بر استفاده از پساب و آب تصفیه شده تاکید شده است و در این راستا، توافقاتی با شرکت آب و فاضلاب هم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز تغییر پارادیم در مصرف آب در حوزه شهری نداریم، اظهار داشت: آب مصرفی کنونی در حوزه فضای سبز عموما از آب خام و به صورت عمده است در حالی که ما درصدد کاهش مصرف از ۲۰۰ میلیون مترمکعب به ۷۰ میلیون مترمکعب و جایگزینی مابقی با پساب تصفیه شده تا افق ۱۴۱۰ است. ما ناگزیر به این کار هستیم چراکه با توجه به وضعیت کشور و ملاحظات وزارت نیرو نسبت به سفره آب زیرزمینی، مدیریت شهری ملزم به مصرف درست آب و حفظ سفره آب زیرزمینی است.

این عضو شورای شهر نگهداشت منابع سفره‌های آب زیرزمینی تهران را در تهران به دلیل قرار گرفتن در محیط نیمه خشک ضروری دانست و تصریح کرد: تلاش و مطالبه ما در مدیریت شهری حفظ فضاهای سبز کنونی و ایجاد و گسترش فضاهای سبز در مناطق کم‌برخودار است که این مسئله باید با توجه به شرایط آبی و کاشت گونه‌های بومی سازگار و مقاوم در برابر کم‌آبی و تغییرات اقلیمی باشد.

حسینی میلانی با بیان اینکه تکمیل کمربند سبز شهر تهران تاثیر بسیار مهمی بر وضعیت اقلیمی شهر تهران دارد، خاطرنشان کرد: تکمیل کمربند بر عدم توسعه شهر تهران و حفاظت از حریم نیز اثرگذار است که تکمیل و توسعه آن، نیازمند منابع آبی است و تامین منابع آبی هم با تکیه و استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی، مانند گذشته ممکن نیست و توسعه ۱۰ هزار هکتار پارک جنگلی تا سال ۱۴۱۰ یکی از چالش‌های مهم پیش‌رو است.

وی بر تعامل و گفت‌وگوی بیشتر میان مدیریت شهری و حاکمیت با شهروندان برای کاهش مصرف آب تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه مسائل را کمتر با شهروندان در میان می‌گذاریم و آنها را در جریان امور قرار می‌دهیم در حالی که با توجه به افزایش مشکلات و کاهش منابع آبی،افزایش سهم شهروندان در کاهش مصرف و مشارکت در نگهداشت فضای سبز ضروری می باشد و لازم است گفت‌وگوهای بیشتری در این رابطه برای اقناع‌پذیری آنها انجام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: