• دوشنبه ١١ آذر ١٣٩٨-١٥:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦٩١
زهرا صدر اعظم نوری مطرح کرد:

11 درصد جمعیت کشور در شهر تهران ساکن هستند

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران و ۱۶ درصد جمعیت کل کشور در استان تهران ساکن‌ هستندگفت: این در حالی است که تهران تنها یک درصد کل مساحت کشور وسعت دارد که باعث شده است تا تنش‌های حوزه آب و فضای سبز بیش از پیش شده و مدیریت هر چه بهتر آن اولویت بیشتری پیدا کند.

به گزاش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در اولين نشست تخصصي كميسيون سلامت،محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر با عنوان آب، فضای سبز و مدیریت شهری گفت: در این نشست دنبال آن هستیم تا در خصوص مدیریت منابع آب و تغذیه فضای سبز سخن بگوییم و با کارشناسان تبادل نظر کنیم.

نوری ادامه داد: وقتی تاریخ تهران را بررسی می‌کنیم به باغ شهری می‌رسیم که به هوایی خوب و آبی روان در آن جاری بوده است و آب به عنوان یک میراث قدیمی مورد اشاره است.

وی افزود: در دهه حاضر عدم تعادل در چرخه‌های آبی را شاهدیم که بخش عمده آن ناشی از اقدامات انسانی و مدیریتی است؛ همین عدم تعادل باعث تأثیر بر شرایط آب و هوایی شده و تغییرات اقلیمی را به همراه دارد.

نوری گفت: تا سال ۲۰۴۰ میلادی شاهد نقطه تلاقی بین میزان مصرف و مقدار آب قابل دسترسی و همین طور تلاقی دیگری در مقیاس منطقه‌ای را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: میزان مصرف آب امروز در سطح بین‌المللی نشان از وقوع یک بحران در حوزه آب دارد و اگر روند مصرف آب به همین شکل ادامه پیدا کند، مقدار آب مورد نیاز ما معادل ۱۳۰ میلیارد متر مکعب خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در شهر تهران به واسطه تراکم بالایی که دارد حدود ۲۰ برابر تراکم جمعیتی کشور است و از حساسیت ویژه تری برخوردار است.

صدراعظم نوری تصریح کرد: از سویی تأمین حداقل سرانه فضای سبز و از سویی کمبودهای آبی شهر تهران شناسایی مناسب و کاربست راهکارهای کارآمد برای تجدید پذیری آب را جدی می‌کند.

وی گفت: اصلاح هدفمند رویکردها در نگهداشت فضای سبز یکی از راهکارهای این موضوع است که باید به آن بیش از پیش توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۱۱ درصد جمعیت کشور در تهران و ۱۶ درصد جمعیت کل کشور در استان تهران ساکن‌ هستند؛ در حالی که تهران تنها یک درصد کل مساحت کشور وسعت دارد.

وی گفت: اینها همه باعث شده است تا تنش‌های حوزه آب و فضای سبز بیش از پیش شده و مدیریت هر چه بهتر آن اولویت بیشتری پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در کشورهای اروپایی که دارای اقلیم معتدل هستند سرانه فضای سبز 10 تا ۵۰ متر مربع است در حالی که در ایران بین ۷ تا ۱۴ متر مربع است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: