• يکشنبه ١٠ آذر ١٣٩٨-١٣:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦٦٥
خداکرمی به مناسبت روز جهانی ایدز مطرح کرد: 5-179

درباره ایدز با جوانان صحبت کنیم

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران به مناسبت روز جهانی ایدز در تذکری گفت: درباره ایدز با جوانان صحبت کنیم

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در جریان یکصدو هفتادو نهمین جلسه شورا به مناسبت روز جهانی ایدز در تذکری گفت: درباره ایدز با جوانان صحبت کنیم

خداکرمی با بیان اینکه متاسفانه در ۶ ماهه اول امسال، هزار مورد جدید بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند گفت: اگر مساله اجتماعی و تابوهای اطراف این بیماری شکسته شود، میزان شناسایی چندین برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا مجموعه مدیریت شهری در این مدت حمایت‌های لازم را برای شناسایی این بیماری انجام داده است. اما نکته حائز اهمیت این است

ناهید خداکرمی افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی از طریق روابط جنسی محافظت نشده و تغییرات فرهنگی، اجتماعی و جمعیتی، و همچنین آمار قابل توجه نوجوانان و جوانان ساکن در شهر تهران، لازم است که شهرداری تهران بودجه‌های فرهنگی-اجتماعی خود را در مسیر پیشگیری، مشاوره و تشویق به آزمایش افراد دارای روابط پر خطر با بهره‌گیری از خدمات وزارت بهداشت سوق دهد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: همه باید با هم صحبت کنیم و به این نتیجه برسیم که اگر این کشتی سوراخ باشد و ما این مساله را پنهان کنیم، همه با هم غرق خواهیم شد.

وی افزود: همچنان که در همه موارد چه در خشم‌ها و چه در بیماری‌های پنهان شده و... می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد.

ناهیدخداکرمی در پایان سخنانش خواستار شد اداره کل فرهنگی-اجتماعی و ستاد سمن‌ها در مورد آگاهی بخشی و توانمندسازی جوانان بیشتر کار کنند و در همین رابطه ادامه داد: نترسیم از اینکه به جوان گوشزد کنیم در صورت داشتن رفتار پرخطر جنسی از کاندوم استفاده کنید. نترسیم از اینکه به جوان‌ها بگوئیم در صورت داشتن روابط پرخطرجنسی چه خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کند و هرچقدر ما شفاف‌تر صحبت کنیم و جوانان خود را آگاه کنیم مسلما آن‌ها رفتار وفادار به خانواده را یاد می‌گیرند و چارچوب روابط حاصل از ازدواج را ارج می‌نهند. و هرچقدر در این باره صحبت نکنیم باید منتظر فجایعی نظیر ماجرای روستای واقع در جنوب شرقی کشور که سال جاری خبرساز شد باشیم. بنابراین همه از این کشتی که مسافر آن هستیم محافظت کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: