• شنبه ٩ آذر ١٣٩٨-١٣:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦٥٢
احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس:

طرحی که باید از محل کار «حناچی» آغاز شود/ساختمان ورودی شهرداری مناسب‌سازی نشده است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان ورودی شهرداری و شورای شهر تهران برای معلولان و ناتوانان مناسب سازی نشده است،‌ گفت: تخصیص بودجه جهت مناسب سازی فضا برای معلولان ضرورت دارد.

  به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ درباره مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان اظهارداشت: در دوره گذشته دو نفر از اعضای شورای شهر جزو افراد دارای معلولیت بودند و این امر به رسیدگی به فضاهای شهری برای معلولان کمک می‌کرد. در این دوره متاسفانه این بحث به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است اما امیدواریم پیگیری آن با جدیت صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه حتی ساختمان و ورودی شهرداری تهران و شورای شهر نیز مناسب سازی نشده است، شهرداری مجری این امر است لذا ضرورت دارد به مناسب‌سازی فضای مقابل ساختمان‌های شهرداری اقدام کند.

مسجدجامعی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم یک گروه کارشناسی با حضور معلولان تشکیل شود، البته در دوره سوم طرح هایی را تصویب کردیم و اقدامات مناسبی را انجام دادیم، اما این امر نیازمند بهره گیری از خود کم‌توانان جسمی است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به تخصیص بودجه برای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان، خاطرنشان کرد: در دوره گذشته این امر صورت گرفت، شهردار وقت منطقه پنج تهران از اعتبارات خود برای کاهش هزینه‌های خانواده معلولان هزینه کرد؛ به سبب موفق بودن این طرح، تخصیص بودجه از آن دوران تا کنون ادامه یافته است.

مسجدجامعی اظهار کرد: در این دوره نیز شهرداری تهران در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان، سالمندان، کودکان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جسمی، حرکتی و ذهنی به میزان 10درصد از سر جمع 4ردیف برای اختصاص بودجه خاص به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان رأی داده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: