• پنج شنبه ٢ آبان ١٣٩٨-١١:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٦٣٩
رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در خصوص چگونگی ارتقا توسعه گردشگری شهر تهران بیان داشت؛

ورود به سده جدید 1400 فرصت مغتنمی برای معرفی تهران به جهان است/ 50 شهر دنیا در تهران گرد هم می آیند/ لزوم تشکیل کارگروه های همگن برای ایجاد مسیر توریست سلامت در ایران

غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهردای تهران گفت: در آستانه سال 1400 و ورود به سده جدید فرصت بسیار خوبی خواهد بود تا بتوانیم تهران را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران در جلسه کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا که  با موضوع "چگونگی ارتقا توسعه گردشگری شهر تهران با تکیه بر ظرفیت های سازمان کشور های اسلامی" و با حضور  محسن هاشمی رییس شورا، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورا، حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی شورا  و نیز  تعدادی از سفرای کشور هایی نظیر صربستان، موریتانی و نمایندگان فرهنگی کشور های بنگلادش و عمان  در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد بر اهمیت معرفی تهران در آستانه سال 1400 تاکید کرد.

محمدی گفت: منطبق بر برنامه سوم توسعه،  شهرداری تهران باید سند برندینگ شهر تهران را تهیه و تدوین  کند که این سند  ابعاد مختلفی از جمله جذب  توریست و فرهنگ و  اکولوژیک شهر تهران را  دارد و کل شهر تهران را  برای ورود به سده جدید آمکایش کند.

وی با بیان اینکه با این  سند می توانیم ظرفیت ها را هدایت کنیم افزود: اگر قرار است شهر تهران به جهان و ایران معرفی شود باید در یک برنامه کلان  تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران افزود: در طی 20 سال گذشته فعالیت های متعددی در حوزه گردشگری از سوی شهرداری تهران رخ داده و شهرداری هم اکنون عضو 10 سازمان بین المللی است که مهمترین آنها یو سی ال جی ( شهر های متحد ) و مترو پلیس( کلان شهری های دنیا ) است و ما نزدیک به 30 پیمان خواهر خواندگی با شهر های جهان نیز منعقد کردیم.

محمدی در ادامه خاطر نشان ساخت: : در استانه سال 1400 هستیم و با توجه به الزام شورا  در تهیه سند برندینگ تهران می توان گفت این امر یک فرصت بسیار خوب برای ما فراهم ساخته است که به ویژه می توان در حوزه توریست از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در مسیر گردشگری سلامت در ایران  ما ظرفیت های خوبی داریم که البته نیاز به تشکیل کارگروه های همگن با مشرکت نهاد هایی همچون  وزارت بهداشت، وزارت  خارجه،  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارد. خوشبختانه در شهرداری تهران ظرفیت های این حوزه افزایش پیدا کرده و ما می توانیم با همکاری و همگرایی و در یک اتمسفر همکاری مشترک توریست سلامت ایران را احیا کنیم.

محمدی در ادامه افزود: ما برای سال 1400 دو برنامه بزرگ  داریم ؛ یکی سمینار شهر های دوست و خواهر خوانده تهران است که برای این امر در سال آتی نزدیک به 50 شهر به تهران دعوت می شوند و البته می توان در سمینار جانبی به توسعه و ترویج توریست سلامت نیز اقدام کرد. 

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به تحریم های ظالمانه این فرصت برای  همکاری شهر ها مغتنم است و ما می توانیم  فرصت های گردشگری را احیا کنیم.

محمدی گفت: برنامه دوم  فستیوال تهران در حوزه های مختلف اعم از  موسیقی و فیلم و تئاتر و  جشنواره برندینگ تهران است.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: در این راستا اگر  تولید محتوای فرهنگی را در قالب  آموزش شهروندی ببینیم  کمک جدی به مبحث معرفی توریست به ویژه توریست سلامت کرده ایم.

محمدی در ادامه گفت: ما می توانیم بخش عمده ای از ظرفیت ها را در این دو سال در جشنواره ها هدایت کنیم و در این راه از فرصت های اسلامی نظیر اعیاد شعبانیه و مبعث هم می توان استفاده کرد.

محمدی گفت: مهمترین مسئله این است که ذینفعان و سازمان های همکار خود را خوب شناسایی کنیم و از ظرفیت های موجود با نگاه حمایت آمیز شورای شهر استفاده کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: