• سه شنبه ٢٣ مهر ١٣٩٨-١٣:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٥٥٩
سوالات امانی از شهرداری تهران در خصوص کمک به خیریه در دوره قبل مدیریت شهری؛ 6-171

از کمک 600 میلیارد ریالی تا استفاده از شهرت جهانی بزرگان/ شهرداری برای هزینه در بخش سلامت به محرومان کمک می کرد نه ایجاد پروژه های لاکچری

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمک 600 میلیارد ریالی به موسسه خیریه متوسلین به امام رضا برای احداث بیمارستان و واگذاری حدودا 10 فقره زمین به موسسه مذکور و بر چه اساس بوده است ، متاسفانه تا کنون گزارشی در این خصوص به اعضای شورا داده نشده است .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهر بانو امانی در یکصد و هفتادو یکمین جلسه شورا گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 93 شهرداری تهران در سال های 91 تا 94 جمعا مبلغ 600 میلیارد ریال به صورت نقدی تحت عنوان کمک به موسسه ای تحت عنوان موسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) جهت احداث بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی پرداخت شده است که از نظر حسابرس شورا ضرورت تخصیص این بودجه هنگفت و ارتباط آن با وظایف شهرداری مشخص نیست.

وی ادامه داد: همچنین در سال های 90 و 95 ، چند قطعه زمین با مساحت تقریبی 70 هزار متر مربع همراه با تخفیف نا متعارف در ارزش زمین و عوارض پروانه ساختمانی در اختیار موسسه مذکور و تخفیف در عوارض، دارای ابهامات عدیده ای است.

امانی در ادامه به تشریح 10 سوال از شهرداری تهران پرداخت و گفت: لذا جهت استحضار اعضای شورای شهر که تا کنون از روند اجرای این پروژه گزارشی در دست نداشته اند سوالاتی را به عنوان تذکر خطاب به شهردار محترم تهران مطرح می کنم و انتظار پاسخگویی دارم.

1-آیا پروانه ساختمانی بر اساس ضوابط طرح جامع و تفصیلی شهر تهران نامه کمیسیون ماده 5 صادر شده است؟

2-واگذاری حدودا 10 فقره زمین به موسسه مذکور بر چه مبنایی صورت گرفته است؟

3-ایا در این واگذاری ضوابط و مقررات واگذاری اراضی و املاک شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی شده است؟

4-ایا در این خصوص تفاهم نامه ای بین شهرداری و متولیان طرح به امضا رسیده است؟

5- بر اساس بند 9 تبصره بیست و سوم بودجه سال 95 به منظور شفاف سازی مالی می بایست یک نفر از اعضای شورا به عنوان عضو هیات مدیره در تشکیلات این بیمارستان حضور داشته باشد . آیا از زمان تصویب این بند این موضوع رعایت شده است؟

6-آیا جهت سپردن وظیفه سنگین احداث بیمارستان فوق تخصصی ، صلاحیت و توان موسسه مرد بررسی قرار گرفته است و آیا موسسات دیگری نیز جهت انجام این پروژه اعلام آمادگی کرده بودند؟ آیا نحوه انتخاب موسه با طی شدن مراحل تشریفات قانونی و فراخوان عمومی صورت گرفته است؟

7-همانطور که می دانید نحوه تخصیص بودجه بر اساس اهمیت و اولویت های شهر تهران صورت می گیرد لذا نحوه اولویت بندی پروژه های شهر تهران تهران به په صورت بوده است؟ به هر حال برخی دیدگاه ها وجود دارد که اولویت ها ی بهداشتی و درمانی دیگری برای شهر تهران مطرح می کنند.

8-چنین بیمارستانی که با پول شهروندان ساخته شده، پس از احداث و بهره برداری چقدر برای مردم شهر تهران بخصوص قشر ضعیف جامعه مفید خواهد بود؟ آیا سهم مردم تهران از این بیمارستان مشخص است؟ ایا شهر تهران نیازی به یک بیمارستان خصوصی دیگر با تعرفه های سنگین و غیر قابل استفاده برای اقشار ضعیف دارد؟

9-یکی از وظایف شهرداری ارائه گزارش در خصوص عملکرد بودجه های سالانه است. چرا تاکنون در این خصوص گزارشی به اعضای شورا داده نشده است؟

10-آیا سوء استفاده از نام بزرگان و اساتیدی معتبر و معتمدی که محبوبیت و شهرت جهانی دارند، جهت رسیدن به اهداف ناصواب توجیهی دارد؟

امانی تصریح کرد: در انتها ذکر این موضوع ضروری است که بی شک اگر شهرداری تهران تمایل به هزینه در بخش سلامت دارد، می تواند در بخش سلامت عمومی و با هدف کمک به اقشار محروم ورود کند و نیازی به پروژه های لاکچری تبلیغاتی نیست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: