• سه شنبه ٢٣ مهر ١٣٩٨-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٥٤٣
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

بزرگداشت «عطاریچیان» بزرگداشت هنر خوشنویسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بزرگداشت «محمدحسین عطاریچیان» صرفا بزرگداشت عطارچیان نیست بلکه بزرگداشت هنر خوشنویسی و شخصیتی است که بیش از ۴۰ سال از عمر خود را به طور مداوم در عالی‌ترین سطوح هنر خوشنویسی شاگرد پروری کرده تا فرهنگ و هنر بتواند قدرتمندتر، تواناتر و بالنده تر به پیش برود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق شناس در مراسم نکوداشت استاد «محمدحسین عطارچیان» که در موزه خوشنویسی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: باید به محضر همه بزرگانی که سال‌ها در راه خدمت و اعتلای هنر خوشنویسی این سرزمین وقت صرف کرده و خاک خوردند تا به این مقام رفیع و بلند برسند، به مقامی‌که بتوانند با هنر و با نگاه هنرمندانه خود در خدمت آب، خاک و آبروی این سرزمین باشند، عرض ادب کرد.

وی تصریح کرد: هنر خوشنویسی در واقع هنری است که کمک کرده تا ادبیات، شعر، نظم، سخنان نغز و حکیمانه و حتی آیات الهی و سخنان معصومین و بزرگان پایدار و ماندگار باشد. هنر خط و خوشنویسی هنری بوده که توانسته اندیشه بزرگان گذشته را با بهترین شکل خودش به آیندگان منتقل کند.

حق شناس معتقد است: اگر هنر خوشنویسی نبود شاید معماری هم در جایگاهی رفیع، آنگونه که ما در مشرق زمین و به‌ویژه در ایران داریم، قرار نداشت. می‌دانیم که در این حوزه از مساجد و حسینیه‌ها گرفته تا کاخ‌ها و خیلی از افتخارات معماری این سرزمین با هنر خوشنویسی ماندگارتر و زیباتر عرضه شده و شناسنامه آن به آیندگان منتقل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: آنقدر هنر خوشنویسی شاخه دار شده که تعلیق و نستعلیق در اوج اعتلای این هنر و شکسته نستعلیق به عنوان یک زایش و توانایی جدید از مجموعه‌ای از هنرهای خوشنویسی این تبلور را پیدا می‌کند تا بتواند تمام مفاهیم را منتقل کرده و اسناد را به جای بگذارد و کتاب‌ها را بنویسد و بر در و دیوار شهر بنشیند و مساجد بزرگ را با خط زیبا به اوج برساند.

وی افزود: همه اینها به استعداد و توانمندی روح ایرانی‌ای برمی‌گردد که هیچگاه محدودیت نمی‌پذیرد و نشان می‌دهد که اگر محدودیتی هم برایش پیش بیاید می‌تواند با توانمندی خودش، راه را باز کند.

حق شناس اظهارکرد: بزرگداشت «محمدحسین عطاریچیان» صرفا بزرگداشت عطارچیان نیست بلکه بزرگداشت هنر خوشنویسی و شخصیتی است که بیش از ۴۰ سال از عمر خود را به طور مداوم در عالی‌ترین سطوح هنر خوشنویسی شاگرد پروری کرده تا فرهنگ و هنر بتواند قدرتمندتر، تواناتر و بالنده تر به پیش برود.

وی تاکید کرد: لازم می‌دانم به نمایندگی از شورای شهر از سازمان زیباسازی و انجمنی که در این حوزه تلاش کردند به‌ویژه موزه خوشنویسی تشکر کنم که امروز ششمین بزرگداشت مفاخر خوشنویسی این شهر را برعهده گرفته است، امروز افتخار داریم تا بگوییم هنرمندان شهر ما این فرصت را دارند تا به عنوان سرمایه‌های بزرگ اجتماعی به جامعه، جوانان و اهالی شهر معرفی شوند تا بتوانیم بخشی از دین خودمان به این بزرگان را ادا کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: