• يکشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٨-١٣:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٨٨
وزیر نیرو در صحن شورا بیان داشت؛15-172

آمادگی کامل وزارت نیرو برای همکاری با مدیریت شهری تهران / تمرکز گرایی و بخشی نگری دو آفت بزرگ مدیریت در کشور ما است

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: باید بپذیریم بین شرکت آب و برق و شهرداری باید یک ساز و کار دائمی همکاری تعریف کنیم. تا زمانی که خطوط و مرز ها ما را از یکجا دیدن خدمات شهری دور کند از اهداف خود دور خواهیم ماند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو جهت تبادل نظر پیرامون برنامه و اقدامات وزارت نیرو در تهران همراه بود.

اردکانیان در ابتدای سخنان خود به وضعیت بارش ها اشاره کرد و گفت: بنا به پیش بینی های سازمان هواشناسی که در بازه های سه ماه انجام می شود برای آذر ماه به طور متوسط در کل کشور شرایط نرمال پیش بینی شده و سرایط نرمال هم یعنی معادل متوسط بارندگی های 30 ساله که اگر سال های متوالی چنین وضعیتی داشته باشیم شرایط خوبی را تجربه خواهیم کرد. منتهی چون کشور یک دوره خشک 10 ساله را پشت سر گذاشته بارش های متوالی تا مدتی صرف جبران رطوبت از دست رفته خاک می شود.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود گفت: ما در ابتدای سال سیلاب های شدیدی داشتیم که خسارت هایی را بر جای گذاشت اما فواید و برکاتی هم برای ما به ارمغان آورد که از جمله می توان به  افزایش امکان تولید انرژی در سد های چند منظوره نیروگاه های برق آبی اشاره کرد.

اردکانیان گفت: خوشختانه توانستیم با کمک مردم دو سال کاملا حادی را پشت سر بگذاریم به طوری که سال 97-98 تر سالی خوبی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: مدیریت این دو سال سبب شده تاب آوری صنعت آب و برق و جامعه مرتبط با آن را بالا ببریم. در این شرایط ما توانستیم سه رکورد در صنعت  برق را بر جای بگذاریم. نخست افزایش تولید تا سقف 3 هزار مگا وات در حالی که پس از انقلاب تا ابتدای دولت یازدهم ظرفیت تا 1750 مگا وات افزایش داده شد و از  سال 92 نیز این میزان به 2100 مگا وات افزایش داده شده بود. لذا بر جای گذاشتن چنین رکوردی در شرایط تحریم یک موفقیت بزرگ است. رکورد دوم مربوط به کاهش 3800 مگا واتی در تابستان گذشته در اوج بار است که عمده آن به وسایل سرمایشی مربوط می شد و این در حالی بود که ما کاهش توزیع بار را نیز در دستور نداشتیم.

اردکانیان گفت: رکود سوم مربوط به صادرات انرژی است؛  وقتی تولید افزایش می یابد و مصرف مدیریت می شود امکان صادرات فراهم می شود و لذا در سالی که طی شد بالاترین میزان انرژی به کشور های همسایه و به ویژه عراق صادر شد.

وزیر نیرو گفت: در دوره دولت دوازدهم محوری ترین برنامه مان مدیریت توامان عرضه و تقاضا است و به طور جد وارد این عرصه باید می شدیم. اما تا زمانی که اصلی ترین نقطه ضعف را هدف نگیریم مشکلات ممکن از جایی پنهان شوند ولی حل نمی شوند، مهمترین مشکلات ما نیز تمرکز گرایی و بخشی نگری است که ریشه اعظم مشکلات ما است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم بین شرکت آب و برق و شهرداری یک ساز و کار دائمی همکاری تعریف کنیم.  تا زمانی که خطوط و مرز ها ما را از یکجا دیدن خدمات شهری دور کند از اهداف خود دور خواهیم ماند.

اردکانیان افزود: در حال حاضر که در برنامه جدید توسعه و عمران مدیریت شهر قرار داریم  برای تهران این آمادگی را داریم که هم اختیارات و هم مسئولیت ها را به گونه ای که  مغایرت قانونی نداشته باشد با شهرداری به اشتراک بگذاریم و  در همین محدوده اختیارات گروه کار دائمی در بالاترین سطح مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم تشکیل دهیم.

وی گفت: این ساز و کار و هماهنگی باید به گونه ای باشد که مردمی که در تهران زندگی می کنند از آب سالم و  برق مطمئن برخوردار باشند تا زندگی نسبتا راحت تری را تجربه کنند و پایتخت تاب آوری داشته باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: