• يکشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٨-١٣:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٨٤
شهربانو امانی خطاب به وزیر نیرو: 14-172

سیستم کشاورزی را بهینه کنید 90 درصد آب کشور در این بخش صرف می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۹۰ درصد آب کشور را بخش کشاورزی مصرف می کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در صد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع سخنان اردکانیان وزیر نیرو گفت: ۹۰ درصد آب کشور را بخش کشاورزی مصرف می کند بهتر است این بخش را بهینه کنید.

 

وی خطاب به اردکانیان با بیان اینکه در تهران ۵۵ درصد آب مصرفی صرف کشاورزی می شود زیرا تهران صنعتی تر بوده و خیلی کشاورزی نیست گفت: در وزارت نیرو چه اقدام جدی برای این موضوع انجام شده است؟ آیا صرفا بالا بردن قیمت آب راهکار مناسبی است یا باید به سمت کاهش مصرف آب برویم.

 

شهربانو امانی  موضوع سبک زندگی و تغییر آن به عنوان الگویی برای سراسر کشور را موضوع مهمی دانست و یادآور شد: اما آیا شما برای تغییر این سبک کاری کردید.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:  به نظر می رسد باید از مردم برای تغییر الگوی مصرف آب استفاده کرد زیرا مردم سرمایه تمام نشدنی هر کشوری هستند و می توانند به کمک اجرای سیاست‌های شما بیاید.

 

امانی با اشاره به صحبتهایی که  با تعداد زیادی از کارگران فضای سبز داشته است اظهار داشت: همگی می‌گویند آب چاه را استفاده می‌کنیم فارغ از اینکه آب چاه هم مهم بوده و نباید از سفره‌های زیر زمینی بیش از حد استفاده کرد.

 

وی گفت: ما به شما اجازه می‌دهیم در پارک‌های ما چاه غیرمجاز حفر می‌کنید و شما هم چشمتان را روی استفاده آب فراوان ما در فضای سبز می‌بندید.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کشور ژاپن که جزیره است و مشکل آب ندارد یازده بار آب چرخانی می شود اما در کشور ما که مشکل جدی آبی داریم این اقدام صورت نمی گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: