• يکشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٨-١٣:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٧١
مدیر عامل برق منطقه ای تهران در صحن شورا بیان داشت؛10-172

نیاز مبرم شهر تهران به توسعه خطوط انتقال برق زیر زمینی

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: برای اینکه بتوانیم خطوط انتقال برق را در شهری مانند تهران که رشد قابل توجهی نسبت به بقیه کشور داشته به صورت زیر زمینی توسعه دهیم نیاز به فضا داریم که این فضا می تواند از سوی شهرداری ها تامین شود. گرچه ما تعاملاتی با مترو داشته ایم که از تونل ها به عنوان فضای انتقال خطوط استفاده کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا غلامرضا خوش خلق مدیر عامل برق منطقه ای تهران و پیش از سخنان وزیر نیرو در صحن شورا گفت: در تابستان گذشته یک پنجم پیک مصرف کشور مربوط به منطقه ی تهران بوده که از این میزان 80 درصد متعلق به شهر تهران است.

وی ادامه داد: به دلیل همین اهمیت بیشترین تلاش شرکت برق این بوده تا در زمینه مبلمان شهری خطوط زمینی انتقال برق ایجاد شود اما واقف هستید که هزینه امکان این کار بسیار سخت است.

خوش خلق افزود: یکی دیگر از مشکلات ما معارضینی هستند که در زیر خطوط انتقال برق اقدام به ساخت و ساز می کنند و عملا به حریم خطوط تجاوز می کنند. این در حالی است که ما به سمت مردم نرفته ایم بلکه مردم به سمت ما آمده اند و این معضل از مشکلات جدی ما می باشد و لزوم ایجاد خطوط انتقال زیر زمینی را آشکار می کند.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم خطوط انتقال برق را در تهران که رشد قابل توجهی نسبت به بقیه کشور داشته توسعه دهیم نیاز به فضا داریم که این فضا می تواند از سوی شهرداری ها تامین شود. گرچه ما تعاملاتی با مترو داشته ایم که از تونل ها به عنوان فضای انتقال خطوط استفاده کنیم.

خوش خلق در ادامه سخنان خود افزود: ما 1500 کیلومتر کابل زیر زمینی داریم که برای نیل به این هدف نیاز به حفاری در سطح شهر داریم و برای این حفاری ها شهرداری باید مجوز دهد که البته تعرفه این حفاری ها بعضا از هزینه انجام پروژه زیاد تر می شود و تقاضای ما این است که تعرفه این حفاری مناسب دیده شود.

خوش خلق در خاتمه افزود: ما پروژه 40 هزار میلیارد تومانی به مدت 10 سال برای توسعه خطوط زیر زمینی مد نظر داریم و در این راه همکاری و همیاری شهرداری را می طلبیم و در همین راستا  تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری، پلیس راهور  و شرکت برق به منظور هماهنگی  و تصمیم گیری لازم پیشنهاد می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: