• يکشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٨-١١:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٤٢
سید ابراهیم امینی با اشاره به برگزاری اربعین حسینی مطرح کرد: 1-172

گردهمایی اربعین نشانه قدرت واقعی منطق و عقلانیت است

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: ماندگاری نام حسین ابن علی بر سر زبانها، نشانگر آن است که قدرت واقعی در تسخیر قلوب انسانها و دارا بودن منطق و عقلانیت و محبت در برخورد با سایر انسانهاست و عاشورا نماد پیروزی انسانیت برخشونت و حق گرایی بر استبداد است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر سید ابراهیم امینی تهران نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو هفتادو دومین جلسه شورا با اشاره به برگزاری ایام عزاداری اربعین حسینی گفت:  یکی از بزرگترین همایش های انسانی در جهان که با حضور بیش از 15 میلیون عاشق و دلداده سالار شهیدان از سراسر جهان در کربلای معلی برگزار شد را پشت سر گذاشتیم.

 

وی با بیان اینکه ابتدا باید از زحمات برادران وخواهران عراقی، که میزبانی این گردهمایی بی نظیر را برعهده داشتند و با خلوص تمام، همه امکانات زندگی خود را درخدمت زوار اباعبدالله الحسین قرار دادند، قدردانی کنیم افزود: اگر امروز نامی از بزرگترین و قدرتمندترین سلاطین و حکومتها که دهه ها و قرن ها در اقتدار بودند، برده نمی شود و نام حسین ابن علی که تنها و بی یاور، قربانی ایستادگی در برابر ظلم و فساد و انحراف شد، بر سر زبانهاست، نشانگر آن است که قدرت واقعی در تسخیر قلوب انسانها و دارا بودن منطق و عقلانیت و محبت در برخورد با سایر انسانهاست و عاشورا نماد پیروزی انسانیت برخشونت و حق گرایی بر استبداد است.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: از ایران اسلامی، حدود سه ونیم میلیون نفر در مراسم عزاداری اربعین شرکت کردند که شهروندان تهرانی با بیش از 500 هزار زوار، بیشترین بخش زائران حسینی را تشکیل می دادند که همکاران ما در خدمات شهری شهردارای تهران نیز نقش کوچکی در این مراسم بزرگ سیاسی عبادی ایفا کردند که از آنان نیز قدردانی می کنیم.

 

نایب رئیس شورای شهر در ادامه بیان داشت: پنجشنبه پیش‌رو - دوم آبان‌ماه-، مصادف با ۲۴ اکتبر که به‌نام روز ملل متحد نامگذاری شده است گفت: این روز روزی است که با امضای منشور ملل متحد از سوی کشورهای عضو، سازمان ملل متحد جایگزین جامعه ملل شد و این سازمان رسما آغاز به‌کار کرد.

امینی در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از مقدمه منشور ملل متحد در باب صلح و امنیت بین‌المللی افزود: از آنجایی‌که تاسیس سازمان ملل برای پاسداشت صلح جهانی بوده‌است این روز همچنین مصادف با هفته جهانی خلع سلاح است.

نایب رئیس شورای شهر با اشاره به هفته جهانی خلع سلاح ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که کشورهای قدرتمند نظامی که به‌عنوان اعضای دائمی شورای امنیت نیز هستند و به‌منظور دست‌یابی به سود و منافع اقتصادی بیشتر، بزرگ‌ترین نقش را در افزایش سلاح‌های مخرب و مسلح کردن کشورهای دیگر و گروه‌های نظامی دارند.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد همه این کشورها با پایبندی به اصول سازمان ملل تحقق و پایبندی واقعی خود به صلح در جهان و خلع سلاح به‌نمایش بگذارند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: