• پنج شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٨-١١:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٣٠
زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، در نشست احیای لاله زار؛

لاله زار خیابانی تک جنسیتیست؛ خیابان تک جنسیتی خیابان امنی نیست/ رژیم گذشته قصد داشت، سطح روشنفکری لاله زار را سطحی و خالی از محتوا کند

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ی طرح توسعه لاله زار نشستی تحت عنوان احیای لاله زار(تعظیم کدام گذشته؟)  با سخنرانی زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران و روح اله نصرتی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پژوهشگاه نظر برگزار شد.

زهرا نژاد بهرام در این خصوص گفت:  رژیم گذشته با هدف سطحی جلوه دادن روشنفکری، به این سمت پیش رفت که لاله زار را از درون تهی کند. الان هم  می گویند کاباره ها را می خواهید برگردانید؟!

 

وی ادامه داد: لاله زار ذی نفعان متعددی وجود دارند و سوابق تاریخی لاله زار خیلی خوشنام نبوده است. جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی به آن نداشته؛ مسئولان هم میل چندانی به کار کردن در لاله زار نداشتند؛ لاله زار به حال خود رها شد و اصناف الکتریکی و گروههای هُلدینگشان به لاله زار آمدند و خیابان، هویت فرهنگی خود را از دست داد و انبارهای تئاتر و سینما به انبار بدل شد.

نژاد بهارم تصریح کرد: بورس شدن خیابان و بافت را به سمت فرسودگی و ترک سکونت سوق می دهد‌. و به دلیل تغییر کاربری و عدم نوسازی انبارها، شاهد فرسودگی کالبد هم بودیم و همپوشانی بافت فرسوره و تاریخی مانع جدیدی برای توسعه و نوسازی شد.

 

عضو هیات رییسه شورا گفت: بازگشت فعالیت و تاثیر لاله زار در چرخه زندگی مردم، از جمله عوامل تاثیرگذار است. بازگشت حیات شهری بدون بهره گیری از ظرفیتهای اجتماعی غیر ممکن است.

 

وی ادامه داد: مساجد می توانند ظرفیتی برای جذب جمعیت در لاله زار و احیای آن باشند.

لاله زار باید به مقصدی در تمام ساعات روز تبدیل شود و کمک کنند که تعارض منافع به تعامل منافع تبدیل شود.

 

زهرا نژاد بهرام افزود: ظرفیتهای کنونی لاله زار نباید نادیده گرفته شود؛ به دلیل حضور صنف لوازم الکتریکی، روشنایی معابر که در مبحث امنیت رفع کننده بخش بزرگ نگرانی و دغدغه های شهریست، یکی از ظرفیتهای کنونی لاله زار است.

به همین جهت، دو مفهوم ارزش سکونت و رفع فضاهای بی دفاع شهری قابلیت بهبود لاله زار را فراهم خواهد کرد.

باید گفت که ارزش سکونت مهم ترین بخشی است که می تواند  لاله زار را احیا کند.

در حال حاضر، لاله زار خیابانی تک جنسیتیست؛ خیابان تک جنسیتی خیابان امنی نیست.

 

زهرا نژاد بهرام خاطر نشان ساخت: کامنتهای افکار عمومی در احیای لاله زار توسط متخصصین، بسیار مهم است؛ اینجاست که بحث اطلاع رسانی از اهمیت بالایی برخوردار می شود

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: