• سه شنبه ٩ مهر ١٣٩٨-١٥:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٩٧
در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت؛ 7-168

اصلاحیه ماده هفت مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران / سرانجام فعالیت مهندسین شاغل در شهرداری در امور ساختمانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت بررسی اصلاح ماده هفتم مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری و بررسی کارشناسی آن در کمیسون های تخصصی موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورا دو فوریت اصلاحیه ماده 7 مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران که مربوط به منع فعالیت مهندسین شاغل در شهرداری در امور ساختمانی از سوی بهاره آروین قرائت شد.

آروین گفت: در مهر ماه سال گذشته مصوبه مدیریت تعارض منابع در شهرداری تهران به تصویب رسید اما در ماده 7 طبق دستور العمل هیات وزیران فعالیت مهندسین شاغل در شهرداری در امور ساختمانی از قبل نظارت بر ساخت ممنوع اعلام شد که این ماده مورد اعتراض برخی مهندسان قرار گرفت و منجر به شکایت به دیوان عدالت اداری شد.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز مقرر شد موضوع در هیات عمومی دیوان مورد رسیدگی قرار گیرد اما قبل از آن در جلسه تخصصی دیوان بنده به نماینده از شورا استدلال هایی که منجر به تصویب این مصوبه بر اساس اسناد بالادستی بود را ارائه دادم و پذیرفته شد که با اصلاح یک عبارت می توان این مصوبه را منطبق بر اسناد بالادستی کرد. ما این توافق را کردیم که کمی در ارسال موضوع  به هیات عمومی دیوان تامل کنند تا اصلاحیه را اعمال کنیم.

در ادامه افشین حبیب زاده به عنوان مخالف دو فوریت گفت: مهندسان مخالفت هایی که کردند به حق است،  این چه ارتباطی دارد وقتی مهندسی در یکی از شرکت های شهرداری  مشغول است نتواند کار نظارت انجام دهد.

وی افزود: دلیل دیگر این است که این حوزه تخصص حوزه شهرسازی است و کمیسیون های شهرسازی باید در این زمینه نظر بدهند.

در ادامه محمد سالاری نیز گفت: این موضوع کاملا تخصصی است و باید در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

سید محمود میر لوحی نیز گفت: مصوبه مدیریت تعارض منافع از بهترین مصوبات شورا بوده و هم اکنون هم ما نمی خواهیم از این مصوبه عدول کنیم  فقط در حد کفایت و رفع مشکل می خواهیم موضوع را حل کنیم. اما دوستان فکر می کنند فرصتی شده است برای تجدید نظر در حالی که  اگر تاخیر کنیم ممکن است کل مصوبه با اشکال واجه شود.

میر لوحی گفت: با احترام به انتظارات کارکنان شهرداری اما باید گفت  آیا  بقیه احاد شهر تهران انتظاراتشان تامین است که فقط به فکر تامین انتظارات کارکنان شهرداری هستید .500 هزار مهندس در این کشور است و برآورد من این است که یک سوم اینها کار گیرشان نمی آید و بیکار هستند .

میر لوحی گفت: کمبود ساخت و ساز است سبب این وضعیت شده اما  چه اشکال دارد این فعالیت ها توزین شود. پاسخ مثبت به این درخواست به این معنا است که به  دانشگاه های معتبر بگوییم  فارق التحصیلان شما بیکار بمانند.

در نهایت اعضای شورا به دو فوریت مذکور رای موافق ندادند و به تصویب نرسید.

در ادامه شهربانو امانی پیشنهاد بررسی این موضوع در قالب یک فوریت را ارائه داد که به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: