• سه شنبه ٩ مهر ١٣٩٨-١٥:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٩٢
در بررسی جزییات لایحه تعیین بهای بلیت موزه نقشه تهران مطرح شد: 5-168

از تخفیف به خانواده شهدا تا رویکرد تامین منابع پایدار

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با مشمولیت خانواده شهدا، جانبازان ، معلولان و خبرنگاران برای بسته های تخفیفی و تشویقی موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورا بررسی جزییات لایحه تعیین بهای موزه نقشه تهران در دستور قرار گرفت.

 

در ابتدا محمد جواد حق شناس در تشریح پیشنهاد کمیسیون فرهنگی گفت: در حالیکه در سایر کشورهای دنیا برای حضور در موزه ها بسته های تشویقی برای حضور اقشار آسیب پذیر در مکانهای خاص در نظر گرفته شده است این امر در موزه نقشه تهران حذف شده که می بایست برای خانواده شهدا ، جانبازان و معلولان و خبرنگاران اعمال شود. این مهم باید برای تمام موزه ها پیشنهاد شود.

 

در ادامه سید محمود میر لوحی گفت: با همه احترامی که برای خانواده شهدا و جانبازان و اقشار آسیب پذیر قائلیم ولی به نظرم باید بپذیریم در برخی فعالیت ها باید رویکرد تامین منابع پایدار داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: شهردار تهران اخیرا گفتند 200 موزه در تهران دایر خواهد شد آن هم موزه هایی که نیاز به کارمندان و نگهبان خواهد داشت چرا که وقتی می بینیم تندیس قیصر امین پور سرقت می شود باید برای موزه ها نگهبان داشته باشیم لذا اگر خوب تدبیر نکنیم و تامین منابع نکینم دو سال دیگر 200 مرکز چیزی جز هزینه های سرسام اور برای شهرداری نخواهد داشت. این نگاه ها یعنی می خواهیم این فعالیت ها را تعطیل کنیم.

 

میر لوحی افزود: ما باید دیدگاه و رویکردمان را اصلاح کنیم این اماکن  در تهران می تواند در آینده منبع درآمد پایدار و محل  رفت و آمد کارشناسان داخلی و خارجی شود و لذا اگر این رویکرد نباشد ظرف یکی و دوسال دیگر در بی پولی و بی درآمدی تعطیل خواهد شد. بالاخره ما باید منابع درآمدی را  جایگزین باغ فروشی و شهر فروشی کنیم.

 

در ادامه حجت نظری نیز گفت: پرسش اصلی این است که برای دانشجویان و دانش آموزان تخفیف در نظر گرفته شده است و اگر بحث تشویق است چه ایرادی دارد که اقشار دیگر را در نظر نگیریم. پیشنهاد من این بود سربازان را هم اضافه کنیم.

وی ادامه داد: موزه نقشه که بازدید کننده زیادی نخواهد داشت و از قضا باید مشوق در نظر بگیریم ولذا فارق از نگاه ارزشی در نظر گرفتن این اقشار نگاه تشویقی و سود آوری دارد.

 

در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.

 

در ادامه نظری پیشنهاد اضافه شدن سربازان (افسران و سربازان وظیفه) برای شمولیت تخفیف بازدید  موزه نقشه تهران را مطرح کرد.

 

وی افزود: سرابازن  یکی از اقشاری هستند که کمتر به آنان پرداخته می شوند همچنانکه من قبلا در خصوص تخفیف این اقشار برای سیستم حمل و نقل عمومی هم پیشنهاد داده بودم.

 

در ادامه سید حسن رسولی گفت: اضافه کردن گروه هایی غیر از داشنجویان و داشن آموزان که با اهداف آموزشی به این مرکز می روند نمی تواند توجیه مناسبی داشته باشد.

 

در نهایت این پیشنهاد به تصویب نرسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: