• يکشنبه ٧ مهر ١٣٩٨-٠٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٤٨

انتقاد سالاری از راکد ماندن طرح محور نیلوفری

سالاری با انتقاد از راکد ماندن طرح نیلوفری اظهار داشت: از دوره چهارم تاکنون شهرداری تهران، سازمان نوسازی و ... فراخوان هایی را داده اند، نمایشگاه های مختلفی نیز در این خصوص برگزار شده اما هنوز تکلیف این پروژه مشخص نشده است.

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بیستمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که با مدیریت معاون عمرانی استاندار تهران در شهرداری منطقه 17 برگزار شد با بیان اینکه بخش عمده مشکلات و چالش های شهر تهران هم در سطح کلان و راهبردی و هم منطقه ای و محلی بدلیل عدم شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری است، اظهار داشت:  تشکیل ستاد بازآفرینی شهر تهران و کمیته های ذیل آن شکل گیری مدیریت یکپارچه بصورت رسمی است و امیدواریم مدل و الگوی این ستاد که برای اولین بار در دولت فعلی تصویب شد، منجر به انجام مجموعه ای از اقدامات شاخص  شود.

سالاری در ادامه به ارائه پیشنهادات خود برای عملیاتی شدن تصمیمات متخذه در جلسات کمیته های ذیل ستاد بازآفرینی پرداخت و گفت: قبل از تشکیل این جلسات باید اولویت ها بررسی و کارکارشناسی بر روی آن ها انجام شود تا صرفا اولویت ها در جلسات مطرح و در دستور کار قرار گیرند، چراکه اگر  بعد از برگزاری جلسات صورتجلسه های مصوب به سرانجام نرسند قطعا موجب ایجاد بی انگیزگی می شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان کمیسیون شهرسازی و معماری و اعضای شورای شهر  نیز جلسات موازی را با سازمان ها و نهادهای مربوطه برگزار می کنیم که می توان با انجام هماهنگی های لازم، یک  تقسیم کاری صورت گیرد لذا باید جلسه ای را به منظور آسیب شناسی جلسات فعلی و گزارش های مناطق  برگزار کرد تا سازمان نوسازی و شهرداری های مناطق نحوه ادامه جلسات را بررسی کنند. مصوبات جلسات باید بر اساس اولویت ها و دسته بندی شده باشند تا به دستاورد منجر شود.

سالاری با انتقاد از راکد ماندن طرح نیلوفری اظهار داشت: از دوره چهارم تاکنون شهرداری تهران، سازمان نوسازی و ... فراخوان هایی را  داده اند، نمایشگاه های مختلفی نیز در این خصوص برگزار شده  اما هنوز تکلیف این پروژه مشخص نشده است. اگر ما نتوانیم اکنون که شورای شهر،شهرداری و دولت با هم همسو هستند، مشکلات را حل کنیم در آینده چه پاسخی برای شهروندان خواهیم داشت..

عضو شورای شهر تهران افزود:‌طرح محور نیلوفری بزرگترین پروژه محرک توسعه در حوزه  بازآفرینی شهری است و می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای تهران باشد  و به کل کشور نیز تسری پیدا کند اما عملا هنوز کاری انجام نشده است و ما باید حتما این موضوع را در شورای عالی شهرسازی و معماری  و  وزیر راه و شهرسازی در میان بگذاریم تا به نتیجه برسد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص موضوع بهسازی محیطی نیز بیان کرد: سازمان نوسازی و شهرداری های مناطق  در این خصوص نیز گزارش دهند چراکه بهسازی محیطی نیز بخشی از وظایف آن هاست و ما در کمیسیون شهرسازی و معماری تلاش کردیم تا علی رغم وجود تنگناهای مالی بودجه قابل توجهی را به این موضوع اختصاص دهیم، ضمن اینکه سازمان نوسازی با داشتن تعداد قابل توجهی از املاک یکی از داراترین سازمان های شهرداری تهران است که بهتر است از این دارایی در این حوزه استفاده کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: