• دوشنبه ١ مهر ١٣٩٨-١٢:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٩٤
درحضور عضو شورای شهر تهران صورت گرفت:

گامی در جهت تحقق دیپلماسی شهری/ عکس

تفاهم نامه همکاری سه جانبه دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، مرکز ارتباطات و مجمع شهرداران آسیایی امضا شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، مرکز ارتباطات و مجمع شهرداران آسیایی که با حضور گوشکاسب مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل و دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد ابراز خوشحالی کرد و گفت: این رویداد درراستای تحقق حکم برنامه سوم شهرداری تهران است.

 

 

فخاری با اشاره به اینکه مهم ترین هدف امضای این تفاهم نامه تحقق دیپلماسی شهری است گفت: دیپلمات‌ها و دست‌اندرکاران وزارت امور خارجه در سال‌های اخیر، درست مثل رزمندگان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس، وظیفه دفاع از کیان جمهوری اسلامی را در مجامع بین‌المللی بر عهده داشته‌اند. تلاش وزارت امور خارجه، صرف‌نظر از نتیجه که می‌تززززرزصضچواند تحت تاثیر عوامل مختلف بین‌المللی باشد، بسیار ارزشمند است و باید مورد قدردانی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران چه به‌عنوان یکی از مهمترین پایتخت‌های جهان، چه به مثابه ابرشهر تهران و چه به مثابه استان تهران یک ظرفیت بی‌نظیر و بسیار ممتاز برای ایفای نقش در مقیاس جهانی دارد و می‌تواند تاثیرگذار باشد گفت: از این جهت ما تهران را دارای ظرفیتی فراتر از فرصت‌های ملی می‌بینیم و امیدواریم که با دانش و تخصص و تلاش مدیران حوزه ارتباطات، شاهد نقش‌آفرینی محسوس‌تر پایتخت باشیم.

 

رئیس کمیته اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: می‌توانیم رویداد تهران ١۴٠٠ را یک نقطه عطف بدانیم و از سویی نقش پارلمان های شهری و روستایی را نیز در قالب این تفاهم‌نامه ارتقا دهیم. این ظرفیت باید هم در نهاد شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی مدیریت شهری و هم در بخش اجرایی مدیریت شهری یعنی شهرداری نمود بیشتری پیدا کند.

 

فخاری با تاکید بر اینکه تهران از نظر دیپلماسی گردشگری، فرهنگی و هنری یک استان و شهر بسیار توانمند است و می‌تواند به نوآوری‌ها و کارآفرینی‌های نوین دیپلماتیک تبدیل شود گفت: تنوع فرصت‌های فرهنگی در تهران و استقرار دیپلمات‌های دیگر کشورها در این شهر میتواند نقش‌آفرینی پایتخت ایران در جهان را متفاوت‌تر رقم بزند.

 

الهام فخاری بعنوان رئیس شورای استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم در مقیاس استان تهران هم بتوانیم زمینه‌ساز و تسهیل‌گر توسعه این قبیل ارتباطات خوب باشیم چرا که یکی از مأموریت‌های نهاد دیپلماتیک استفاده از ظرفیت‌های بین‌نهادی است. ان‌شاءالله این روند به توسعه پایدار و بهبود وضعیت برای مردم تهران منجر شود.

 

گفتنی است تفاهم نامه این همکاری شامل مجموعه ای فعالیت مشترک در ابعاد آموزشی و ترویج دیپلماسی است.

 

در این جلسه شیخ الاسلامی ریاست دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر ظرفیت علمی و پژوهشی دانشکده و این وزارتخانه از آماده‌ی توسعه همکاری های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی استان تهران و مدیران شهری گفتند.

 

غلام حسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، با تاکید بر شعار تهران شهری برای همه، خاطر نشان کرد باید ظرفیت های دیپلماسی گردشگری تهران را ارتقا بدهیم و نسبت به شناخت فرصت های سرمایه گذاری و توریستی کلان شهر تهران، معرفی کامل تری در ابعاد بین المللی داشته باشیم. محمدی در ادامه از برنامه های این مرکز برای توسعه دیپلماسی شهری تهران گفت و ابراز امیداوری کرد که دانشکده وزارت امور خارجه در این راستا اثربخشی خوبی می تواند داشته باشد.

 

این تفاهم نامه به منظور ایجاد و توسعه همکاری های سه جانبه و بهره مندی از ظرفیت های مدیریتی، راهبردی، آموزشی و خدمات تخصصی و هم چنین انجام پروژه های مشترک تدوین و برنامه ریزی شده است. از جمله موضوعات مهم این تفاهم نامه همکاری در این تفاهم نامه، تهیه و تنظیم سند جامعه راهبردی روابط بین الملل و دیپلماسی شهری تهران، توسعه همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر بین المللی، تقویت جایگاه بین المللی کلان شهر تهران و همکاری های آموزشی می باشد.

لینک تصاویر: http://shora.tehran.ir/default.aspx?tabid=1114&ArticleId=18327

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: