• يکشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٨-١٢:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٨٤
در صحن شورا صورت گرفت: 9-166

تصویب یک فوریت هزینه کرد شهرداری تهران در برگزاری مراسم اربعین/ شهرداری کاری جز خدمات شهری نخواهد کرد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت لایحه مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) موافقت کردند.

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورا بررسی یک فوریت لایحه مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) در دستور قرار گرفت.

 

در ادامه حامد مظاهریان معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران خود را مکلف می‌داند تا در کنار مردم در رویداد بزرگ اربعین حسینی مشارکت داشته باشد، گفت: از اعضای شورای شهر درخواست می‌کنم تا با تصویب یک فوریت و کلیات لایحه، اجازه هزینه شهرداری برای خدمات‌رسانی به شهروندان ایرانی را مهیا کنند.

 

وی افزود: برای هزینه کرد  مبلغ یکصد میلیارد ریال در مراسم پیاده‌روی اربعین این لایحه درخواست شده است.

 

مظاهریان اظهار داشت: پیش‌بینی انجام شده در ستاد اربعین این است که رفت و روب مسیر پیاده‌روی توسط شهرداری انجام شود و این اقدام نیز به لحاظ نظافت مسیر و فرهنگ‌سازی در راستای فعالیت شهرداری تهران قلمداد می‌شود.

 

معاون شهردار تهران تصریح کرد: رای قاطع اعضای شورای شهر به این مصوبه نشانه حمایت یکپارچه مدیریت شهری از رویداد بزرگ مذهبی در کنار سایر اقشار مردم است.

 

محمد جواد حق شناس: شهرداری در مراسم اربعین کاری جز خدمات شهری انجام نمی دهد

 

در ادامه جلسه نیز محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی تا مراسم اربعین نمانده می بایست بر طبق روال گذشته میزان کمک به شهرداری در راستای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین مشخص شود. 

 

وی ادامه داد: هم اکنون برخی از همکاران در حال عملیات هستند و در  مناطق مستقر هستند.

 

حق شناس افزود: برای اینکه در راستای شفافیت و نظارت پذیری تخلفی صورت نگیرد باید دقیقا مشخص شود که چه میزان هزینه خواهد شد.

 

حق شناس اظهار داشت: شهرداری تهران یکی از ده شهرداری از سیو شهرداری های کلان شهر ها خواهد بود در نجف و کربلا حاضر می باشد چرا که حوزه کاری شهرداری های را این دو شهر تعریف کرده اند و لذا باید گفت شهرداری تهران در این زمینه تنها نیست. ضمن اینکه باید یاد آور شد حضرو شهرداری تهران در مشارکت برای برگزاری این مراسم بسیار ضروری است و البته تمرکز ما باید در حوزه مرز مهران نیز معطوف باشد.

 

حق شناس در ادامه افزود: شهرداری در مشارکت برای برگزاری مراسنم اربعین کاری جز خدمات شهری نخواهد کرد و لذا هزینه کرد در این حوزه خواهد بود نه حوزه ی فرهنگی  تبلیغاتی .

 

در نهایت یک فوریت مذکور با 14 رای موافق به تصویب رسید.

 

در این جلسه همچنین تقویم نیمه دوم سال جلسات شورا نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید.

 

 

 

بر این اساس بررسی دو فوریت تقویم جلسات شورای شهر تهران تا پایان سال 98 در دستور قرار گرفت.

 

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی  شهر تهران گفت:  در 6 ماهه دوم سال 98 سی و پنج جلسه در شورای شهر تهران برگزار می‌شود که بر اساس آن، جلسه شورا در تمام یکشنبه‌ها به صورت علنی و هر دو هفته یک بار در میان سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود. این دو فوریت توسط رئیس شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که با 19 رأی موافق از 19 عضو حاضر به تصویب رسید.

 

در ادامه این جلسه همچنین بررسی یک فوریت لایحه تایید 13 نفر از قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران  مطرح شد که اعضای شرا با یک فوریت آن موافقت نکردند و قرار شد این لایحه به صورت عادی در کمیسیون های مربوطه بررسی شود.

 

در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورا همچنین انتخاب یک نفر کارشناس به منظور عضویت در کمیته کنترل و پایش آلودگی صوتی در شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در دستور قرار گرفت که بر اساس پیشنهاد این کمیسیون خانم سپیده حبیبی معرفی شد و سپس توسط اعضا رای اعتماد گرفت.

 

انتخاب نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری وضوع تبصره یکم ذیل ماده واحده مصوبه "الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصاد زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و ارائه برنامه زمان بندی برای کلیه طرح ها و پروژه های شهرداری تهران دستور دیگر این جلسه بود که بر اساس پیشنهاد این کمیسیون آقای آرش حسینی میلانی رییس کمیته سلامت شورا معرفی شد و انتخاب وی مورد تایید اعضای شورا نیز قرار گرفت.

 

انتخاب یک نفر بعنوان نماینده شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در کمیته اجرایی موضوع بند پنجم ذیل ماده چهارم مصوبه چگونگی جلب و جذب مشارکت بخش خصوصی در توسعه مجتمع های فرهنگی و سینمایی شهر تهران نیز دستور بعدی این جلسه بود که ز سوی کمیسیون فرهنگی محمد جواد حق شناس به عنوان نمانیده شورا معرفی شد و از سوی اعضای رای اعتماد گرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: