• سه شنبه ٢ مهر ١٣٩٨-١٠:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٨٣
زهرا نژاد بهرام در نشست بررسی چالش های شهری معلولان مطرح كرد:

قانون حمایت از معلولین اجرا شود/وعده شورای شهر تهران برای مناسب سازی معابر

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران بر مناسب‌سازی ایستگاه‌ها و معابر شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران و به نقل از خبرگزاري برنا زهرا نژاد بهرام عضو هیئت شورای شهر تهران در نشست بررسی چالش های شهری معلولان درباره مناسب سازی شهر برای معلولان و صحبت های اخیرش اظهار کرد: افرادی که در ستاد مناسب سازی هستند دغدغه و نگرانی شورای شهر درباره مناسب سازی شهر برای معلولان را می دانند.
نژاد بهرام بیان کرد: محدودیت منابع و شتاب برای تردد در شهر داریم که قابل شمارش نیست و به دلیل شدت مشکل و امکانات محدود در تمامی بخش ها اولویت بندی کردیم.
او افزود: ما آرزوی مناسب سازی شهر را نه تنها برای معلولان بلکه سالمندان، کودکان، زنان باردار، مادرانی که کودکانشان را در آغوش می‌گیرند داریم چرا که تردد در سطح شهر برای تمامی این افراد چالش هایی را به وجود آورده است.
عضو هئیت رئیسه شورای شهر گفت: مترو نزدیک به دو دهه است در تهران راه اندازی شده است و برخی از ایستگاه های مترو شرایط لازم برای نصب آسانسور و پله برقی نداشته اند.
نژادبهرام اضافه کرد: هیچ پروژه ی ایستگاه مترو در حال حاضر بدون وجود ابزار لازم مثل آسانسور و پله برقی مصوب نمی شود تا تمامی ایستگاه های متروی جدید مجهز ساخته شوند.
او گفت: من در صحبت های قبلی ام گفته ام چون منابع کافی برای مناسب سازی تمامی ایستگاه های مترو که در گذشته ساخته شده و مناسب نیست را نداریم می توانیم چند ایستگاه مترو را برای افراد خاص مناسب سازی کنیم تا حداقل با این منابع محدود چند ایستگاه مناسب سازی شود.
عضو هئیت رئیسه شورای شهر بیان کرد: 200 هزار یارانه خانوارهای دهک بالا حذف شده است و خبر خوشی هم برای جامعه معلولان دارم، امروز معاون اول رئیس جمهور در صفحه توییتر خود خبر دادند این یارانه ها به معلولان تعلق می‌گیرد.


در ادامه مروتی،مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت گفت: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اواخر سال 96 تصویب و اوایل سال 97 توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
او افزود: آیین نامه و دستورالعمل اجرایی به تصویب دولت نرسیده همچنین سازمان برنامه بودجه نیز بودجه ای برای این قانون در نظر نگرفته است.
مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت گفت: اگر این قانون اجرا شود بخش عظیمی از افراد دارای معلولیت رفع می شود چراکه عدم اجرایی این قانون مشکلاتی را برای معلولان داشته است.
مروتی اضافه کرد: برخی از مواد این قانون در حوزه های بهداشت و درمان، کارآفرینی، اشتغال، استخدام دولتی است که هیچکدام از این مواد اجرا نشده است.
او ادامه داد: تامین اجتماعی به غیر از بازنشستگی وظیفه دیگری در این قانون تعریف نشده است و از مسئولین درخواست میکنم فکری برای بازنشستگی پیش از موعد معلولان داشته باشند.
مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت با بیان اینکه وظایف زیادی برای بهزیستی در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تعریف شده است افزود: در سال 98 برای سازمان بهزیستی 12 هزار 500 میلیون تومان بودجه پیش بینی شده بود.
مروتی اضافه کرد: تنها با هزار 100 میلیارد تومان بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه موافقت شده است که هنوز این بودجه کم هم تعلق نگرفته است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: