• شنبه ٣٠ شهريور ١٣٩٨-١٥:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٦٦
محمدجواد حق‌شناس:

شجاعت پذیرفتن حقوق نیمی از ملت



مدت‌هاست که موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی فوتبال در صدر اخبار جامعه قرار گرفته است. در این بین، خودسوزی دردناک سحرخدایاری که به دختر آبی شهرت یافت به ‌ داستانی غم‌انگیز برای همه دلسوزان میهن و ایران عزیز تبدیل شده است. خبر اینکه یک دختر در ایران برای تماشای فوتبال خودش را آتش زده است! تصویری از ایران با چند هزار سال سابقه تمدنی را به دنیا نشان داده است. در همه جای دنیا میلیاردها دلار بودجه صرف می‌شود تا بلکه بتوانند مردم را به ورزشگاه‌ها بکشانند و تلاش بسیاری می‌شود تا مردم به جای افسردگی‌ها، تنهایی‌ها، رکودها و رخوت‌ها در فضای ورزشگاه‌ها در شور و هیجانی جمعی با تقویت احساس همبستگی ملی، تخلیه احساسات و هیجانات خود را داشته باشند؛ برای آنکه تعادل و سلامت جامعه حفظ شود.

 

جامعه امروز ما دچار بحران‌ها و آسیب‌ها و کژرفتاری‌های متعددی است. نیمی از جامعه ما یعنی زنان این مرز و بوم با بیشترین فشارها و سختی‌ها مواجهند. امروز مدیریت شهری تهران در کنترل آسیب‌های اجتماعی ریشه‌دار جامعه با تنگناهای جدی مواجه است. آسیب‌های امروز جامعه ما نیاز به توجه و کنترل داشته و ترمیم این آسیب‌ها نیاز به ابتکار عمل و شجاعت همراه با رویکردی جامع‌نگر دارد. شجاعت برای پذیرفتن سلیقه دیگران و شجاعت برای پذیرفتن حقوق نیمی از ملت نیاز امروز مدیریت کلان‌نگر جامعه بوده و بسیار ضروری است. اگر بخواهیم همیشه با بستن‌ها و محدود کردن‌ها جامعه را اداره کنیم، باید مطمئن باشیم در جایی شکست را خواهیم پذیرفت. حضور زنان با حفظ و رعایت جوانب شرعی و اخلاقی در ورزشگاه‌ها فقط نیاز زنان و دختران جامعه نیست، بلکه نیاز همه جامعه است و ضرورتی برای سلامت اجتماعی و نشاط جوانان و افزایش همبستگی ملی ماست.

از شهردار محترم تهران انتظار و درخواست دارم برای تحقق شایسته و مناسب‌تر این مهم در سطح بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها آمادگی و همکاری خود را با سازمان‌ها و نهادهای مسئول اعلام دارد.


رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران

 

منبع: همشهری/28شهریور

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: