• جمعه ٢٩ شهريور ١٣٩٨-١٥:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٦٤
حق شناس در آیین نکوداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار گفت:

نقطه شکوفایی و بالندگی شهریار در شهر تهران

حق شناس در آیین نکوداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار گفت: اگر بخواهیم درباره نسبت شهریار و شهر تهران بگوییم می‌توانیم ادعا کنیم که شهریار اگر نه به اندازه تبریزی ها متعلق به شهر تهران است.



 



به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آیین نکوداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار با حضور سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد حق‌شناس؛ رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و اصحاب فرهنگ و ادبیات در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
محمدجواد حق‌شناس در این مراسم در توضیح شروع زندگی شهریار در تهران گفت: اگر بخواهیم درباره نسبت شهریار و شهر تهران بگوییم می‌توانیم ادعا کنیم که شهریار اگر نه به اندازه تبریزی ها متعلق به شهر تهران است .او از 14 سالگی به تهران می‌آید و شکوفایی او در تهران شکل می‌گیرد. او دانش‌آموخته مدرسه دارالفنون در تهران است و بعد از آن هم در تهران به دانشگاه می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی بیان کرد:از آنجایی که ماجرای عاشقی شهریار در پارکی در شهر تهران آغاز شده است، ما امروز در تهران پارکی به نام بهجت‌آباد داریم که ماجرای معروف عشق شهریار و نرسیدن به وصالش و آن شب تاریخی که به وصالش نرسید، در این پارک اتفاق می‌افتد.

عضو شورای شهر ادامه داد: بالندگی شهریار در شهر تهران است. او پس از بازگشتش به تبریز نیز برای مداوا به تهران می‌آید و متاسفانه در بیمارستان مهر تهران از دنیا می‌رود. همه این‌ها بیانگر آن است که می‌توانیم شهریار را متعلق به تهران نیز بدانیم.

حق‌شناس با اشاره به دو مکان فرهنگی شهر تهران گفت: اگر بخواهیم دو مکان فرهنگی از شهر تهران را نام ببریم باید به تئاتر شهر و تالار وحدت اشاره کنیم هر دوی این مکان‌ها به‌وسیله شهریار به هم پیوند می‌خورد. همچنین در تالار رودکی نام و مجسمه شهریار زینت‌بخش خیابان‌های تهران است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: