• سه شنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٨-١٤:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٥٨
در جلسه شورای استان تهران مطرح شد:

الهام فخاری: سیاست گذاری ها و بهره برداری از ظرفیت ها بر پایه آمایش استان تهران است/ معاون هماهنگی استانداری: به مشکلات شهرستان‌های تهران مورد به مورد رسیدگی خواهیم کرد

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: ما آمادگی داریم وقت بگذاریم تا به صورت موردی مشکلات شهرستان‌های استان تهران را بررسی کنیم و برای رفع آنها چاره‌اندیشی کنیم.

 

 

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران بیستمین جلسه رسمی شورای استان تهران عصر روز گذشته (۲۵ شهریور) با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران و جمعی از مسئولین این دسنگاه‌های دولتی برگزار شد و فرصتی فراهم آورد تا روسای شوراهای شهرستان‌های استان تهران هریک به طرح مشکلات شهرستان خود پرداخته و از مسئولین ذی‌ربط درخواست رسیدگی کنند.

 

رییس شورای اسلامی استان تهران در ابتدای این جلسه گفت: نقش شورای اسلامی استان تهران در چارچوب قانون، نقشی نظارتی، سیاستگذاری و هماهنگ‌کننده است. تلاش همکارانم در دوره پنجم شورای استان تهران این است که از ظرفیت‌ها برای سیاستگذاری یکپارچه در مسیر توسعه هماهنگ و بر پایه آمایش استان تهران حرکت کنیم.

 

الهام فخاری اضافه کرد: اگر دستاوردی بوده به یُمن و برکت تلاش مشترک همکاران در شورای استان و نگاه و رویکرد هم‌افزا میان مدیران در حوزه های گوناگون دولت و نهاد شورا بوده است.

 

رییس شورای اسلامی استان‌ تهران افزود: خوشبختانه ما این توفیق را داشتیم که تلاشمان را در مسیر اهداف مشترک پیش ببریم. حضور فعال و موثر همکارانمان در شوراهای توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و پیگیری‌های استانداران محترم تهران، هم جناب آقای مقیمی و هم جناب آقای محسنی بندپی و همچنین نقش نماینده شورای استان تهران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پررنگ‌تر از گذشته محقق شده و تلاش بر این شد که نهاد شورا تاثیرگذارتر از قبل عمل کند.

 

وی ضمن قدردانی از کسانی که هم در مباحث و کارگروه‌های موضوعی و هم کمیته های مداوم نقش شورا را پررنگ‌تر کردند، اظهار کرد: اگرچه شاید نمود اجرایی لزوما در همه حوزه ها چشمگیر نباشد اما این تلاش‌های هماهنگ در سال‌های آتی حتما خود را نشان خواهد داد.

 

رییس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه رویکرد آقای جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور همواره سازنده و با نگاه به ظرفیت‌های نوآورانه در حوزه‌های شهری و روستایی همراه بوده است، گفت: ما در بعضی شاخص‌های کشوری در استان تهران رتبه یک و دو را داریم که بعضا در مسیر مثبت توسعه نیست؛ مثلا در سرانه های آموزشی، استان تهران ازلحاظ نابرخورداری و محدویت در رتبه دوم کشور قرار دارد اما استان ظرفیت‌های دیگری را در اختیار دارد و می توان تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.‌

 

فخاری یادآوری کرد: مسائلی مثل حریم، طرح‌های هادی روستایی، مالیات بر ارزش افزوده، واریزی جرایم کمیسیون ماده ۹۹ و سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران که قرار بوده به عنوان یک بازوی اجرایی هماهنگ عمل کند و در بحث ساختار اجرا اصلاحاتی در آن صورت بگیرد، محورهای مسائلی است که در حضور مسئولین وزارت کشور و استانداری تهران اعلام می کنیم تا گامی درراستای حل آنها برداشته شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه واریزی جرایم کمیسیون ماده ۹۹ که به‌خصوص برای شوراهای روستایی و در بخش‌ها مساله مهمی است و به نوعی مشابه و موازی کمیسیون ماده صد در شهرها تلقی می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: