• سه شنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٨-١٤:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٥٧
رسولی: 11-165

سازمان های شهرداری با ماموریت های فرعی میل به بزرگ شدن دارند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: سازمان های وابسته به شهرداری میل به بزرگ شدن دارند و با تبصره های مختلف به دنبال ایجاد ماموریت های فرعی هستند که با اصل کوچک سازی و چابک سازی در تضاد است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سیدحسن رسولی درباره پیشنهاد مسکوت ماندن بررسی لوایح معرفی کارشناسان و اعضای پیشنهادی سازمان ها و مجمع شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: ساماندهی سازمان و شرکت های شهرداری از موضوعات پیوسته و مورد توجه شورای پنجم و شهرداری بوده است و در این ارتباط هماهنگی میان وزارت کشور و شهرداری وجود دارد.

وی ادامه داد: به لحاظ محتوایی از شهردار تقاضا داریم در صورتی که امکان حضور کارشناس خارج از مجموعه سازمان و شرکت های شهرداری وجود داشته باشد، لحاظ شود. فرض کنید اگر کارشناس اجتماعی نیاز است به جای حضور معاون فرهنگی و اجتماعی از رئیس انجمن جامعه شناسی ایران  دعوت شود. رویکرد ما باید استفاده از مشارکت ها مردمی و سازمان های مردم نهاد باید باشد.

 این عضو شورای شهر همچنین تصریح کرد: برخی از سازمان ها مانند سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از جمله سازمان های خاص است ولی در مجموع این پیشنهاد می تواند برای سایر سازمان ها و شرکت ها نیز لحاظ شود. در راستای راهبرد انتخاب شده یعنی حضور متخصصان و نهادهای مدنی در حوزه سیاست گذاری مدیریت شهری مطابق با وعده هایی که داده ایم، بررسی این لوایج فعلا مسکوت شود تا در کمیسیون ها مربوطه مجددا بررسی شود.

رسولی در جلسه امروز در بررسی اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران پیشنهاد حذف تبصره ۴ الحاقی به ماده ۴ این مصوبه را مطرح کرد که بر اساس ارائه توضیحات، این پیشنهاد با ۹ رأی موافق به تصویب رسید. در این تبصره آمده بود «سازمان زیباسازی موظف است به منظور کسب سهمی از بازار تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی، با رعایت قوانین و ضوابط حاکم بر فضای مجازی، موضوع را امکان‌سنجی و نسبت به بررسی آن و شیوه عمل را حداکثر تا ۶ ماه از ابلاغ این مصوبه، ارائه و راه‌اندازی نماید».

استدلال رسولی برای حذف تبصره این بود که این تبصره سنخیتی با ماده 55 قانون شهرداری ندارد. اگر شورای محترم به این تبصره رای دهد، سازمان زیباسازی به بنگاه فعال در حوزه تبلیغات تبدیل خواهد شد که با قانون شهرداری مغایرت دارد. سازمان های وابسته به شهرداری میل به بزرگ شدن دارند و با تبصره های مختلف به دنبال ایجاد ماموریت های فرعی هستند که با اصل کوچک سازی و چابک سازی در تضاد است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: