• يکشنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٨-١٣:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٤٣
محمد جواد حق شناس در چهلمین سالگرد گرامیداشت آیت الله طالقانی بیان داشت؛

آزاد اندیشی، آزادیخواهی و مبارزه با ظلم بارز ترین ویژگی های شخصیتی آیت الله طالقانی بود/ آیت الله طالقانی در دفاع از مظلومین زبان مالک اشتر و در شیوه زندگی ابوذر زمان بود/ عکس

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ویژگی مهم آیت الله طالقانی تکیه بر آزاد اندیشی، آزاد یخواهی و مبارزه با ظلم و ستم بود و هیچگاه از قلم و سخن به عنوان دو عنصر آگاهی بخشی فاصله نگرفت.



به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران چهلمین مراسم سالگرد گرامیداشت آیت الله طالقانی با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و فرزندان آیت الله طالقانی، سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س)، سید محمود دعایی سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعلات  و جمعی از مسئولان و مردم دوستدار آن مرحوم بر سر مزار ایشان برگزار شد.

 

در این مراسم محمد جواد حق شناس با برشمردن ویژگی ها و خصایل شخصیتی این عالم بزرگوار و معلم قرآن گفت: امروز بر سر مزار ابوذر زمان و مجاهد نستوه گرد هم آمدیم تا چهلمین سالگرد آیت الله طالقانی را برگزار کنیم و شورای شهر این توفیق را داشت تا مراسمی درخور برای این شخصیت عالیقدر انقلاب اسلامی برگزار کند.

 

حق شناس ادامه داد: نقشی که ایشان به عنوان یکی از رهبران و بنیان گذاران انقلاب اسلامی علیه طاغوت و ستم  و نیز به عنوان یکی از منادیان آزادی خواهی داشتند بی بدیل بوده و در این راه ایشان همواره  یکی از یاران بزرگ امام(ره) در جریان مبارزات بودند. هر چند فرصت زیادی پیدا نکردند تا جریان انقلاب را همراهی کنند، اما حضورشان در 4 دهه فضای سیاسی قبل از انقلاب به طور جد تاثیر گذار بود.

 

حق شناس در ادامه افزود: آیت الله طالقانی  در میان سیاسیون، جوانان و عامه مردم به طور  همزمان محبوببت داشتند و حتی در  فضای زندان و  تبعید هم وجودشان هدایت گر بود لذا در هر جا که حضور داشتند حضورشان ارزشمند بود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازگویی خصایل و بارزه های شخصیتی آیت الله طالقانی گفت: ویژگی مهم آیت الله تکیه بر آزاد اندیشی، اآزاد یخواهی و مبارزه با ظلم و ستم بود که به هیچ وجه حاضر نشد در برابر استبداد کوتاه بیایدو رنج سالها زندان و تبعید را به  سختی تحمل کرد ، اما هیچگاه از دفاع از حق و حقیقت کوتاه نیامد. ایشان   هیچگاه از قلم و سخن به عنوان دو عنصر آگاهی بخشی فاصله نگرفت.

 

وی ادامه داد: آیت الله طالقانی تلاش شان این بود همواره با آگاهی بخشی برداشت دقیق،  درست و متناسب با نیاز جامعه از اسلام در اذهان شکل گیرد و در عرصه عمل نیز بر اساس   دیدگاه ها و باور هایش عمل می کرد.

 

حق شناس در پایان و در توصیف آیت الله طالقانی در یک جمله گفت: آیت الله طالقانی در دفاع از مظلومین زبان مالک اشتر داشت و در شیوه  زندگی اش ابوذر بود و ساده زیست.

لینک تصاویر: http://shora.tehran.ir/default.aspx?tabid=1114&ArticleId=18225

print

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: